Aktuality

11.09.2020
Studie proveditelnosti prověří možnosti rychlého spojení Prahy a Liberce
Správa železnic vyhlásila soutěž na zpracovatele Studie proveditelnosti, která prověří možnosti modernizace železniční infrastruktury v úseku Mladá Boleslav – Turnov – Liberec, včetně přeshraničního spojení do Polska. Následná realizace navržených úprav má umožnit vedení expresních vlaků mezi Prahou a Libercem v hodinovém taktu.
11.09.2020
Správa železnic vybrala firmu, která zrekonstruuje nástupiště v Roztokách u Prahy
V zajištění bezbariérového přístupu v Roztokách u Prahy udělala Správa železnic další krok. Stanici stavebně upraví Společnost Roztoky u Prahy tvořená firmami Reader &Falge a REKULTIVACE Ústí nad Labem, kde Reader &Falge je vedoucí sdružení. Vysoutěžená cena je 203,8 mil. Kč. Stavba zahrnuje rekonstrukci nástupišť a vybudování nového podchodu.
10.09.2020
Slavnostní setkání připomene výročí narození sira Nicholase Wintona
Na prvním nástupišti pražského hlavního nádraží se v neděli 13. září od 14:00 uskuteční dodatečné slavnostní setkání k 111. výročí narození sira Nicholase Wintona. Součástí akce bude kromě kulturních vystoupení také opětovné odhalení sochy zachránce stovek židovských dětí i s nově nasazenými brýlemi.
10.09.2020
Rodinný den Správy železnic ve stanici Praha-Dejvice
Nádraží v Praze-Dejvicích bude tuto sobotu dějištěm Rodinného dne Správy železnic. Na návštěvníky akce čeká bohatý program pro všechny věkové kategorie. Jeho součástí budou i jízdy historických vozidel, které připravily jako partner akce České dráhy v rámci svého regionálního dne železnice.
09.09.2020
S modernizací železnice mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi pomáhá unikátní ekologický sanační stroj
V rámci optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice (mimo), která běží na plné obrátky již téměř rok, nasadili stavbaři speciální sanační stroj. Model PM 200–2R je unikátní zejména rychlostí práce. Uspoří až 75 procent času oproti konvenční technice. Zároveň disponuje zařízením na ekologickou recyklaci štěrku, které umožňuje opětovné využití tohoto materiálu.
09.09.2020
V Kdyni na Domažlicku se srazil osobní vlak se služebním
Na nádraží v Kdyni na Domažlicku se dnes krátce po sedmé hodině ráno srazil osobní vlak jedoucí z Klatov do Domažlic s železniční diagnostickou soupravou tvořenou lokomotivou a měřicím vozem. Nehoda si vyžádala přibližně 20 zraněných, její příčiny se vyšetřují. Odhadovaná škoda dosahuje 4,2 milionu korun na motorovém voze ČD, 500 tisíc korun na lokomotivě ČD Cargo a 50 tisíc korun na drážní infrastruktuře.
08.09.2020
Oprava příjezdového podchodu na brněnském hlavním nádraží
Správa železnic zahájila opravu příjezdového podchodu, který zajišťuje druhý přístup cestujících ve stanici Brno hlavní nádraží z výpravní budovy a přilehlého prvního nástupiště na nástupiště číslo 2 až 4. Stavební práce a s nimi související omezení potrvají do poloviny letošního prosince.
07.09.2020
Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na terminál Praha východ
Správa železnic vyhlásila první architektonickou a urbanistickou soutěž na terminál vysokorychlostní železnice na území České republiky. Architekti, urbanisté a dopravní inženýři mají za úkol navrhnout koncepci a podobu nového terminálu na okraji Prahy. Kromě samotného nádraží by měl podle zadání zahrnovat i přestup na regionální autobusovou dopravu, záchytné parkoviště i nové napojení na dálnici D11. Vítězný návrh, který vzejde ze soutěže, představí Správa železnic na počátku příštího roku.
07.09.2020
Správa železnic vypsala tendr na inženýrskogeologický průzkum budoucí Všejanské spojky
Všejanská spojka, která přispěje k výraznému zrychlení železniční dopravy mezi Prahou a Mladou Boleslaví, je o něco blíže ke své realizaci. Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele inženýrskogeologického průzkumu. Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v polovině roku 2027, hotovo pak bude o tři roky později. Výše investice se odhaduje na 4,8 miliardy korun.
03.09.2020
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zpracování územní dokumentace pro první část VRT Moravská brána
Správa železnic zahájila zadávací řízení na zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) první části vysokorychlostní trati z Přerova do Ostravy, která nese označení VRT Moravská brána.
02.09.2020
Modernizace dalšího úseku železnice kolem Berounky dostala zelenou
Modernizace přibližně 16kilometrového úseku železniční trati mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn je cílem připravované stavby, jejíž záměr projektu schválila v polovině srpna Centrální komise Ministerstva dopravy. V rámci realizace proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.
02.09.2020
Na nové zastávce v Karlových Varech začnou ještě letos zastavovat vlaky
Právě dnes začala výstavba nové zastávky Karlovy Vary-Aréna, která vznikne v těsné blízkosti největší víceúčelové haly v krajském městě. Stavbu za přibližně 14 milionů korun realizuje společnost Strabag Rail.
01.09.2020
Němečtí experti prezentovali varianty tunelového řešení mezi Dejvicemi a Veleslavínem
Závěry posudků na nejvhodnější variantu trasy pod pražskými Střešovicemi v rámci projektu modernizace trati Praha – Kladno představil včera profesor Markus Thewes z Ruhrské univerzity v Bochumi. Podle jeho expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih, která má vést tunelem pod Ústřední vojenskou nemocnicí a kostelem svatého Norberta. K tomuto trasování se kloní i Česká geologická služba, která pro Správu železnic připravuje 3D model daného území.
31.08.2020
Správa železnic a DB Netz AG vypisují tendr na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí k nové trati Drážďany – Praha
DB Netz AG a Správa železnic vyhlašují veřejnou soutěž na projekční práce ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí v rámci společného projektu Nové železniční spojení Drážďany – Praha. Zpracování dokumentace v procesu předprojektové přípravy se předpokládá v letech 2020 až 2024.
27.08.2020
Správa železnic plánuje zkvalitnit prostředí veřejných toalet v železničních stanicích
Správa železnic se v následujícím období kromě rekonstrukčních a opravných akcí na výpravních budovách zaměří také na zkvalitnění prostředí veřejných toalet ve vybraných železničních stanicích. Zvýšení úrovně a kvality provozu se bude týkat nejen zlepšení jejich stavebně technického stavu, ale také postupného vybavování toalet turnikety a elektronickými automaty dveřního zámku, aby nebylo nutné čekat na vydání klíče pokladními.
27.08.2020
Na třech nádražích budou koncertovat mladí hudebníci
Správa železnic se stala generálním partnerem turné hudebního seskupení Police Symphony Orchestra. To začíná dnes dvěma koncerty v hale plzeňského hlavního nádraží.
26.08.2020
Začala rekonstrukce berounské nádražní budovy
Středočeské město Beroun se bude moci pyšnit kompletně zmodernizovaným nádražím. K nedávno zrekonstruované stanici se teď přidá i výpravní budova, kterou tvoří komplex tří vzájemně propojených objektů. Její rekonstrukci slavnostně zahájila Správa železnic právě dnes. Stavební práce potrvají dva roky, hotovo má být v létě 2022.
25.08.2020
První česká železniční „dálnice“ roste mezi Vinohradskými tunely a Hostivaří
Správa železnic ve spolupráci se stavebními společnostmi Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ představila médiím aktuální podobu tzv. hostivařského koridoru. Stavbaři mají za sebou zhruba dvě třetiny realizace projektu a mohli tak ukázat větší částí zprovozněných kolejí i hrubé stavby nových zastávek.
20.08.2020
Koncept Správy železnic na zabezpečení tratí se zjednodušeným řízením provozu
Správa železnic se zabývá výhledovým zabezpečením tratí, na kterých je v současnosti zjednodušený způsob řízení dopravy podle předpisu D3. Celkem se jedná o 80 úseků na 78 tratích, které byly na základě provozně-technického posouzení rozděleny do tří kategorií podle jejich budoucího zabezpečení.
18.08.2020
Bezpečnostní opatření na tratích se zjednodušeným řízením provozu vlaky nezpožďují
První dny platnosti balíčku podpůrných organizačních opatření na tratích se zjednodušeným způsobem řízení dopravy podle předpisu D3 ukazují, že změny, jejichž cílem je zvýšení bezpečnosti provozu, neovlivňují stabilitu jízdního řádu a vlaky nezpomalují. Odpovídá to analýze, kterou Správa železnic před zavedením ohlašovací povinnosti zpracovala.