Čím žijeme

22.11.2022
Stále pracujeme na rekonstrukci výpravní budovy v Českých Budějovicích!
Za pár dní vám představíme podobu nové fasády, ze které nyní snášíme lešení. Zároveň dokončujeme příjezdovou halu, do které se vrátí cestující zkraje příštího roku.
31.10.2022
Otevírá se nová odbavovací hala v pražských Vysočanech
Dva roky intenzivních modernizačních prací jsou ve stanici Praha-Vysočany patrné na první pohled. Nádraží, které prochází kompletní přestavbou, od letošního září disponuje novým nástupištěm, eskalátory a výtahy. Další pozitivní změna nastane dnes 31. října, kdy se otevírá nová odbavovací hala s pokladnami a zázemím pro cestující.
13.10.2022
Trať mezi Brnem a Blanskem je dva měsíce před zprovozněním
Modernizace trati mezi Brnem, Adamovem a Blanskem se blíží do finiše. V celém úseku probíhá zejména rekonstrukce železničního svršku a všech souvisejících infrastrukturních prvků. Práce běží podle harmonogramu tak, aby se od 11. prosince mohly na koridor po roční výluce opět vrátit vlaky. Po uvedení trati do provozu bude probíhat dokončování stavby, které ale nebude mít výrazný vliv na drážní dopravu.
10.10.2022
Zatěžovací zkoušky na mostech u Adamova
Na trati nedaleko Adamova se ve čtvrtek 6. října uskutečnily zajímavé zatěžovací zkoušky dvou zcela nových mostních konstrukcí, kterými železniční trať z Brna do České Třebové překonává řeku Svitavu a silniční komunikaci II/374.
07.10.2022
Z tratí Správy železnic zmizely další desítky přejezdů
Správa železnic úspěšně pokračuje ve snižování počtu přejezdů na své síti. Od počátku roku 2022 bylo zrušeno již bezmála sedm desítek úrovňových křížení železnice s dalšími komunikacemi. Vedle úprav vedoucích k vyšší úrovni zabezpečení železničních přejezdů představuje právě redukce jejich počtu další významnou cestu ke zvyšování bezpečnosti jak drážního, tak silničního provozu a jejich plynulosti. Nejbezpečnější přejezd je totiž takový, který vůbec neexistuje.
05.10.2022
Ode dneška si cestující v Berouně kupují jízdenky v nových pokladnách
Otevřeli jsme první část odbavovací haly, která prochází rekonstrukcí. Ve zkušebním provozu je i WC pro veřejnost. Práce se teď přesunou do dosud užívané části haly a pokračují i v dalších dvou objektech nádraží.
04.10.2022
Nová mostní konstrukce o hmotnosti 260 tun a délce 52 metrů je na místě
Dnes stavbaři ukládali v pořadí druhou část nosné mostní konstrukce přes řeku Ohři v Žatci. Most je součástí trati Plzeň – Žatec.
03.10.2022
Parní Šlechtična byla zatěžovacím břemenem při zkoušce mostu v Plzni
Přes 100 tun vážící Šlechtična s 66tunovým tendrem byla dnes hlavní aktérkou statické zatěžovací zkoušky mostu, který se nachází v Plzni na výjezdu směrem do Českých Budějovic. Jde o součást 5. stavby modernizace uzlu Plzeň mezi Lobzy a Koterovem. Hotovo bude příští rok v červenci.
02.10.2022
Dnes stavbaři usazovali první část nové nosné konstrukce mostu přes Ohři
Přípravné práce začaly po sedmé hodině ráno. Zdvih 68 metrů dlouhé a 342 tun vážící konstrukce nastal krátce po deváté, o hodinu později bylo usazování na střední pilíř a na libočanskou opěru téměř hotové.
27.09.2022
Práce v Rožnově pod Radhoštěm jsou v plném proudu
Stavbaři již odstranili vrstvy železničního spodku a původní sypaná nástupiště. Aktuálně pracují na novém odvodnění kolejiště a založení nových nástupišť. V nejbližších dnech začne také kompletní rekonstrukce výpravní budovy.
27.09.2022
Kompletní rekonstrukcí prochází od loňského roku výpravní budova ve stanici Opava západ
Vznikají moderní prostory pro cestující včetně bezbariérového přístupu, zateplením dojde ke snížení provozních nákladů. Nově bude v budově sídlit Policie ČR. Stavba skončí letos v prosinci.