Aktuality

Rekonstrukce Branického mostu může začít

Se začátkem prázdnin se rozběhnou práce na zdvoukolejnění Branického mostu, který se nachází mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Krč. Správa železnic v květnu získala společné územní rozhodnutí a stavební povolení a aktuálně vybrala také zhotovitele stavby. S nabídkovou cenou 2 148,5 milionu korun bez DPH v tendru uspěla společnost „TBR + PORR + EŽ + GJW – KRČ“, tvořená společníky Metrostav TBR, PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Práce potrvají celkem 13 měsíců.

Realizace stavby umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím během plánované rekonstrukce mostů pod Vyšehradem. Vybuduje se především druhá traťová kolej
v úseku od odbočky Tunel, nacházející se před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně vznikne i nová odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. 

Projekt zahrnuje rovněž sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Dosud jednokolejná zastávka
Praha-Kačerov získá nové nástupiště s délkou 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.

Branický most, nazývaný také most Inteligence, pochází z poloviny minulého století. Železniční provoz na něm odstartoval v roce 1964. Přestože se původně budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. V současnosti je využívaný především nákladními vlaky a tvoří součást nákladního průtahu Prahou. Významným hlediskem hodnocení nabídek proto bylo zkrácení období, po které bude na mostě během provádění prací nutné přerušit dopravu.

Files to download

tisková zpráva ke stažení (60.8 kB) pdf
Vizualizace Branického mostu 1.png (273.0 kB) png
Vizualizace Branického mostu 2.png (192.1 kB) png