Aktuality

21.10.2021
Modernizace koridoru zastaví na rok provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem
Slavnostním poklepem na kolejnici zahájila Správa železnic realizaci tří významných projektů mezi Brnem a Blanskem. Konkrétně se jedná o modernizaci mezistaničních úseků mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem (dvě samostatné stavby) a rekonstrukci stanice Adamov, která mimo jiné dostane nová nástupiště. Stavební práce zcela zastaví od poloviny letošního prosince provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem. První dva projekty jsou spolufinancované z úvěru od Evropské investiční banky (EIB), akce s názvem Rekonstrukce nástupišť v žst. Adamov je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2).
20.10.2021
Správa železnic a SNCF Réseau uzavřely novou smlouvu o spolupráci při přípravě VRT
Správa železnic pokračuje v úspěšné spolupráci s francouzskými státními drahami na projektu vysokorychlostních tratí (VRT). Nová smlouva se SNCF Réseau zajistí konzultace v dalších stupních přípravy na příštích 8 let.
19.10.2021
Na nádraží v Jedlové se otevírá první ubytovací zařízení pro veřejnost
Pro zájemce se otevírá první ubytovací zařízení přímo na nádraží. Nachází se v rekonstruované výpravní budově v železniční stanici Jedlová na Děčínsku. Ta dostala svůj název podle blízké stejnojmenné hory, která leží uprostřed Lužických hor. Nádraží není běžně dostupné individuální dopravou, zato má jako železniční křižovatka kvalitní vlakové spojení s Děčínem, Rumburkem a Českou Lípou.
12.10.2021
Rekonstrukce zlepší parametry trati pro nákladní vlaky v Děčíně
Nákladní vlaky budou už brzy využívat zrekonstruovanou trať mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, která je součástí nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Stavbu s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši 1 138 717 343 Kč dnes slavnostně zahájila Správa železnic. Kompletní renovací projde elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí příští rok v listopadu, celá stavba bude dokončena v polovině roku 2023.
08.10.2021
Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále
Zástupci Správy železnic, obce Převýšov a veřejnosti pokročili v rámci jednání pracovní skupiny o nádražní budově v Převýšově do závěrečné fáze. Správa železnic prověřila různé možnosti jejího zachování a další alternativní vedení modernizované trati v okolí objektu. V současnosti tak existují tři varianty možného řešení, z nichž dvě počítají se zachováním budovy.
07.10.2021
Další posun v přípravě modernizace trati Praha – Kladno
Příprava modernizace železniční trati z centra Prahy do Kladna dospěla k dalšímu zásadnímu bodu. Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele stavebních prací pro úsek z Kladna do Kladna-Ostrovce. Zahájení stavby je plánováno v příštím roce, zahrnovat bude kompletní rekonstrukci, zdvoukolejnění a elektrifikaci celého úseku. S dokončením všech etap projektu se počítá v roce 2029.
06.10.2021
V Děčíně vznikne první solární elektrárna na nádražní budově
Správa železnic zahájila ve stanici Děčín východ budování první fotovoltaické elektrárny na střeše nádražní budovy. Ve výběrovém řízení na dodavatele uspěla společnost Silektro. Fotovoltaickou elektrárnu nainstaluje a zprovozní za 917 648 korun, s dokončením se počítá ještě letos. Pilotní projekt prověří možnosti aplikace fotovoltaiky v českém drážním prostředí.
01.10.2021
Správa železnic rozšiřuje park speciálních vozidel pro diagnostiku
Na hlavním nádraží v Praze představila Správa železnic dvě nová vozidla pro diagnostiku železniční sítě. Konkrétně se jedná o měřicí vůz pro železniční svršek MVŽSv2 a měřicí drezínu EM100. Jejich nákup je součástí strategie obnovy speciálních vozidel určených k diagnostice, údržbě a opravám železniční dopravní cesty. Do roku 2030 chce Správa železnic do této obnovy investovat 8,7 miliardy korun.
30.09.2021
Správa železnic otevřela opravenou budovu na zastávce Krnov-Cvilín
Na železniční zastávce Krnov-Cvilín se dnes uskutečnilo slavnostní otevření opravené budovy osobního nádraží. Úpravami prošly jak fasáda, tak i vnitřní prostory, které jsou navíc bezbariérově přístupné. Práce probíhaly od loňského června do srpna letošního roku.
29.09.2021
Účastníci platformy se opět zabývali odstraňováním bariér na železnici
Správa železnic dnes společně s Národní radou osob se zdravotním postižením ČR uspořádala již tradiční setkání platformy, jejímž cílem je odstraňování bariér na železnici. Jednání se zúčastnili i zástupci většiny dopravců provozujících osobní železniční dopravu v České republice.
27.09.2021
Správa železnic vybrala zpracovatele dokumentace pro tunel do Berouna
Správa železnic vybrala zhotovitele aktualizace dokumentace pro územní řízení novostavby trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem, vedené z velké části v tunelu. Bude jím společnost SUDOP Praha, která nabídla cenu 90,3 milionu korun. Předpokládaná hodnota zakázky byla 119,9 milionu korun.
27.09.2021
Správa železnic pokračuje v přípravách zdvoukolejnění trati z Opatovic nad Labem do Hradce Králové
Příprava rekonstrukce stávající a vybudování nové koleje mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové jde do další fáze. Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele záměru projektu. Samotné stavební práce začnou ve druhé polovině roku 2025, hotovo bude přibližně o dva roky později. Plánovaná investice dosahuje výše přes 4,4 miliardy korun.
24.09.2021
Na pražském hlavním nádraží se otevírá prodloužený podchod
Správa železnic dnes otevírá, zatím v provizorním režimu, prodloužený severní podchod na největším českém osobním nádraží, díky kterému se zkrátí cesta z centra města do přilehlých městských částí. Stavební práce trvaly přibližně 16 měsíců a za 219,55 milionu korun je realizovalo sdružení firem MTS+HT CZ – Podchody hl. n., jehož společníky jsou Metrostav a HOCHTIEF CZ.
24.09.2021
Pro cestující v Praze se otevřela nová stanice na Zahradním Městě
Cestující mohou ode dneška využívat novou železniční stanici Praha-Zahradní Město. Slavnostního předání stavby veřejnosti se dnes, stejně jako v případě prodlouženého severního podchodu na hlavním nádraží, zúčastnili premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Karel Havlíček. Stanice na Zahradním Městě je součástí nově vybudovaného přestupního terminálu, který výrazně zkvalitní cestování veřejnou dopravou v této části metropole.
21.09.2021
Bezbariérově přístupných nádraží na síti Správy železnic přibývá
Správa železnic pokračuje v zajišťování bezbariérové přístupnosti vlakových stanic a zastávek. Jen v letošním roce realizuje či již dokončila stavební akce na téměř třech desítkách nádraží po celé republice, která budou nově přístupná i osobám se sníženou schopností pohybu. Dalšími projekty v této oblasti budou spuštění interaktivní mapy bezbariérové přístupnosti a nákup nových zdvihacích plošin pro vybraná nádraží.
20.09.2021
Vlaky se po prázdninové výluce vracejí na trať z Brna do Střelic
Na trať z Brna do Střelic se zítra vrátí vlaky. Správa železnic dokončila výluku související s její rekonstrukcí a elektrizací. Pro cestující se otevřou zmodernizované zastávky Troubsko a Střelice dolní, zcela nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a Ostopovicích začnou sloužit veřejnosti od poloviny prosince. Dokončené trakční vedení je již pod napětím, elektrické vlaky jej však začnou využívat až po dokončení prací v navazujícím úseku do Zastávky u Brna.
14.09.2021
Po novém mostě v Čelákovicích projedou první vlaky
Nový železniční most přes řeku Labe v Čelákovicích začíná sloužit dopravě, jednokolejný zkušební provoz na něm bude zaveden od 15. září. Výstavba mostu, který je součástí rekonstruované trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, trvala 19 měsíců. Do plného provozu bude stejně jako celý traťový úsek uveden 15. prosince.
08.09.2021
Na trať mezi Šternberk a Uničov se po půl roce vrátí vlaky
Elektrizace a zkapacitnění trati z Olomouce do Uničova se chýlí ke konci. Stavbaři se po zprovoznění části mezi Olomoucí a Šternberkem zaměřili především na téměř patnáctikilometrový navazující úsek do Uničova. Během letošní půlroční výluky provedli rekonstrukci železničního svršku i spodku a elektrizační práce. Cestujícím zde začnou sloužit čtyři revitalizované zastávky. Vlaky se na trať vrátí ve čtvrtek 9. září.
08.09.2021
Správa železnic vybaví první nádraží novým mobiliářem
Správa železnic začne od září instalovat nový mobiliář, který jí bude na základě uzavřené rámcové dohody dodávat společnost egoé plus. Jako nejvhodnější lokalita pro pilotní osazení byla vybrána stanice Horažďovice, kde byla před nedávnem dokončena oprava výpravní budovy. Od října bude následovat dalších jedenáct nádraží po celé České republice.
07.09.2021
Správa železnic uzavřela smlouvu na dokumentaci pro VRT Jižní Morava
Více než 30kilometrový úsek vysokorychlostní železnice mezi Modřicemi a Šakvicemi zná svého projektanta. Ve výběrovém řízení uspělo sdružení firem vedené společností Valbek. VRT Jižní Morava by měla být jednou z prvních realizovaných vysokorychlostních tratí v České republice.