Aktuality

24.09.2020
Pardubický železniční uzel bude mít více nástupišť, vlaky jím projedou až 160 km/h
Další významný uzel na síti Správy železnic čeká rozsáhlá přestavba. Správce drážní infrastruktury dnes slavnostně zahájil celkovou modernizaci stanice Pardubice hlavní nádraží. Kromě rychlejšího a tiššího průjezdu vlaků přinese také zcela nové ostrovní nástupiště. Díky výstavbě bezbariérově přístupné lávky pro pěší stanice navíc přestane být překážkou pro místní obyvatele. Dokončení stavby s předpokládanými náklady přes 6,3 miliardy korun je naplánováno v prosinci 2024.
22.09.2020
Na rekonstruované Dluhonické spojce dojde k výměně mostní konstrukce
Správa železnic provede v následujících dnech výměnu 268 tun vážící ocelové mostní konstrukce, po které přechází 2. kolej Dluhonické spojky u stanice Prosenice přes dvoukolejnou trať Přerov – Bohumín a 1. kolej Dluhonické spojky. K odstranění staré konstrukce tzv. Rámusáku dojde tuto sobotu, nová konstrukce pak bude vložena v pondělí 28. září.
21.09.2020
Nový podchod v Kolíně zajistí bezbariérový přístup k nástupištím
Nejfrekventovanější středočeskou železniční stanici, nádraží v Kolíně, čeká další stavební úprava, která přispěje k vyššímu komfortu pro cestující. Po zmodernizované nádražní budově tam přibude nový podchod s plně bezbariérovým přístupem na nástupiště. Správa železnic aktuálně vypisuje zakázku na zhotovitele této stavby. Samotné práce by pak měly odstartovat v březnu příštího roku.
21.09.2020
Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí
Správa železnic v souladu s vládním usnesením z roku 2017 připravuje výstavbu vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Těsně před dokončením jsou studie proveditelnosti Praha – Brno – Břeclav a Brno – Přerov – Ostrava. Pilotní úseky – VRT Polabí a VRT Moravská brána – se souběžně zpracovávají ve zrychleném režimu s cílem zahájit jejich výstavbu v roce 2025. Aktuálně se soutěží zpracovatelé dokumentací pro územní řízení. Je zpracována studie proveditelnosti na výstavbu nového železničního spojení mezi Prahou a Drážďany.
16.09.2020
Podpis memoranda se společností SNCF International
Správa železnic dnes podepsala memorandum s francouzskou společností SNCF International. Jeho předmětem je potvrzení oboustranného zájmu o dlouhodobou spolupráci v oblasti rozvoje vysokorychlostního i konvenčního železničního systému a nastavení budoucího směřování této spolupráce. Významnou součástí vzájemného partnerství bude vytvoření pracovní skupiny tvořené zástupci obou stran.
15.09.2020
Správa železnic získala cenu Mosty
Za mimořádnou aktivitu ve prospěch osob se zdravotním postižením získala Správa železnic cenu Mosty 2019. Národní rada osob se zdravotním postižením ČR, která výroční ceny zaštiťuje, ocenila především snahu správce infrastruktury systematicky zpřístupňovat cestování po železnici osobám se zdravotním postižením a také aktivní spolupráci obou jmenovaných organizací.
15.09.2020
Správa železnic připravuje modernizaci kutnohorského hlavního nádraží
Správce železniční infrastruktury vypsal výběrové řízení na dodavatele záměru projektu modernizace hlavního nádraží v Kutné Hoře. Předmětem stavby bude celková rekonstrukce stanice, její plná peronizace a zajištění bezbariérového přístupu na nová nástupiště. Stavební práce by měly probíhat v letech 2024 a 2025, odhadovaná výše investice je 2,2 miliardy Kč.
11.09.2020
Studie proveditelnosti prověří možnosti rychlého spojení Prahy a Liberce
Správa železnic vyhlásila soutěž na zpracovatele Studie proveditelnosti, která prověří možnosti modernizace železniční infrastruktury v úseku Mladá Boleslav – Turnov – Liberec, včetně přeshraničního spojení do Polska. Následná realizace navržených úprav má umožnit vedení expresních vlaků mezi Prahou a Libercem v hodinovém taktu.
11.09.2020
Správa železnic vybrala firmu, která zrekonstruuje nástupiště v Roztokách u Prahy
V zajištění bezbariérového přístupu v Roztokách u Prahy udělala Správa železnic další krok. Stanici stavebně upraví Společnost Roztoky u Prahy tvořená firmami Reader &Falge a REKULTIVACE Ústí nad Labem, kde Reader &Falge je vedoucí sdružení. Vysoutěžená cena je 203,8 mil. Kč. Stavba zahrnuje rekonstrukci nástupišť a vybudování nového podchodu.
10.09.2020
Slavnostní setkání připomene výročí narození sira Nicholase Wintona
Na prvním nástupišti pražského hlavního nádraží se v neděli 13. září od 14:00 uskuteční dodatečné slavnostní setkání k 111. výročí narození sira Nicholase Wintona. Součástí akce bude kromě kulturních vystoupení také opětovné odhalení sochy zachránce stovek židovských dětí i s nově nasazenými brýlemi.
10.09.2020
Rodinný den Správy železnic ve stanici Praha-Dejvice
Nádraží v Praze-Dejvicích bude tuto sobotu dějištěm Rodinného dne Správy železnic. Na návštěvníky akce čeká bohatý program pro všechny věkové kategorie. Jeho součástí budou i jízdy historických vozidel, které připravily jako partner akce České dráhy v rámci svého regionálního dne železnice.
09.09.2020
S modernizací železnice mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi pomáhá unikátní ekologický sanační stroj
V rámci optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice (mimo), která běží na plné obrátky již téměř rok, nasadili stavbaři speciální sanační stroj. Model PM 200–2R je unikátní zejména rychlostí práce. Uspoří až 75 procent času oproti konvenční technice. Zároveň disponuje zařízením na ekologickou recyklaci štěrku, které umožňuje opětovné využití tohoto materiálu.
09.09.2020
V Kdyni na Domažlicku se srazil osobní vlak se služebním
Na nádraží v Kdyni na Domažlicku se dnes krátce po sedmé hodině ráno srazil osobní vlak jedoucí z Klatov do Domažlic s železniční diagnostickou soupravou tvořenou lokomotivou a měřicím vozem. Nehoda si vyžádala přibližně 20 zraněných, její příčiny se vyšetřují. Odhadovaná škoda dosahuje 4,2 milionu korun na motorovém voze ČD, 500 tisíc korun na lokomotivě ČD Cargo a 50 tisíc korun na drážní infrastruktuře.
08.09.2020
Oprava příjezdového podchodu na brněnském hlavním nádraží
Správa železnic zahájila opravu příjezdového podchodu, který zajišťuje druhý přístup cestujících ve stanici Brno hlavní nádraží z výpravní budovy a přilehlého prvního nástupiště na nástupiště číslo 2 až 4. Stavební práce a s nimi související omezení potrvají do poloviny letošního prosince.
07.09.2020
Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na terminál Praha východ
Správa železnic vyhlásila první architektonickou a urbanistickou soutěž na terminál vysokorychlostní železnice na území České republiky. Architekti, urbanisté a dopravní inženýři mají za úkol navrhnout koncepci a podobu nového terminálu na okraji Prahy. Kromě samotného nádraží by měl podle zadání zahrnovat i přestup na regionální autobusovou dopravu, záchytné parkoviště i nové napojení na dálnici D11. Vítězný návrh, který vzejde ze soutěže, představí Správa železnic na počátku příštího roku.
07.09.2020
Správa železnic vypsala tendr na inženýrskogeologický průzkum budoucí Všejanské spojky
Všejanská spojka, která přispěje k výraznému zrychlení železniční dopravy mezi Prahou a Mladou Boleslaví, je o něco blíže ke své realizaci. Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele inženýrskogeologického průzkumu. Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v polovině roku 2027, hotovo pak bude o tři roky později. Výše investice se odhaduje na 4,8 miliardy korun.
03.09.2020
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zpracování územní dokumentace pro první část VRT Moravská brána
Správa železnic zahájila zadávací řízení na zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) první části vysokorychlostní trati z Přerova do Ostravy, která nese označení VRT Moravská brána.
02.09.2020
Modernizace dalšího úseku železnice kolem Berounky dostala zelenou
Modernizace přibližně 16kilometrového úseku železniční trati mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn je cílem připravované stavby, jejíž záměr projektu schválila v polovině srpna Centrální komise Ministerstva dopravy. V rámci realizace proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.
02.09.2020
Na nové zastávce v Karlových Varech začnou ještě letos zastavovat vlaky
Právě dnes začala výstavba nové zastávky Karlovy Vary-Aréna, která vznikne v těsné blízkosti největší víceúčelové haly v krajském městě. Stavbu za přibližně 14 milionů korun realizuje společnost Strabag Rail.
01.09.2020
Němečtí experti prezentovali varianty tunelového řešení mezi Dejvicemi a Veleslavínem
Závěry posudků na nejvhodnější variantu trasy pod pražskými Střešovicemi v rámci projektu modernizace trati Praha – Kladno představil včera profesor Markus Thewes z Ruhrské univerzity v Bochumi. Podle jeho expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih, která má vést tunelem pod Ústřední vojenskou nemocnicí a kostelem svatého Norberta. K tomuto trasování se kloní i Česká geologická služba, která pro Správu železnic připravuje 3D model daného území.