Aktuality

03.09.2019
SŽDC spolupracuje s kraji na přípravě VRT Moravská brána
Během srpna podepsala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) smlouvy s Moravskoslezským a Olomouckým krajem, které jsou nezbytné pro aktualizaci Zásad územního rozvoje v obou regionech. Cílem je vymezení koridoru a stanovení veřejné prospěšnosti stavby pro úsek budoucí vysokorychlostní trati mezi Prosenicemi a Ostravou-Svinovem (VRT Moravská brána).
30.08.2019
SŽDC renovuje železniční most nedaleko Zahrádek u České Lípy
Zásadní rekonstrukcí prochází most přes národní přírodní památku Peklo nedaleko železniční stanice Zahrádky u České Lípy na trati Lovosice – Česká Lípa. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zde mimo jiné vyměňuje ocelovou konstrukci z roku 1911, která již byla v nevyhovujícím technickém stavu. Dodavatelem stavby je společnost Strabag Rail, celkové investiční náklady dosahují 50 milionů korun bez DPH.
29.08.2019
Trasy budoucích pilotních úseků VRT již vyměřují geodeti
Příprava pilotních úseků vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prahou, Brnem a Ostravou postoupila o další významný krok kupředu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvy na provedení geodetických zaměření úseků Prosenice – Ostrava-Svinov (VRT MORAVSKÁ BRÁNA) a Modřice – Šakvice (VRT JIŽNÍ MORAVA). Ty se týkají zpracování geodetických podkladů pro 70, respektive 30 kilometrů trati.
27.08.2019
SŽDC pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos vynaloží na modernizaci a zajištění provozuschopnosti železniční infrastruktury 43,7 miliardy korun. Půjde jak o investiční akce, tak o obnovu železničních tratí. SŽDC se stejně jako v loňském roce daří čerpat alokované finanční prostředky, a to evropské (OPD, CEF) i národní (SFDI). Aktuálně je vyčerpáno 47 procent.
22.08.2019
Střídavá trakční soustava se přiblíží Přerovu
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) fakticky zahájila přechod na jednotnou napájecí soustavu. Umožnil to aktuální podpis smlouvy s vítězným uchazečem ve výběrovém řízení na zavedení střídavé trakční soustavy 25kV, 50Hz v úseku Nedakonice – Říkovice, který je dosud napájen stejnosměrnou trakcí.
21.08.2019
Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati (Brno) – Přerov – Ostrava
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala s využitím nové unikátní metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP) zhotovitele Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati (Brno) – Přerov – Ostrava, která bude zahrnovat nejen samotné koncepční prověření její trasy, ale také důležité podklady pro další projektovou přípravu. Metodu využila jako první organizace v resortu dopravy.
20.08.2019
Modernizace kolejí do Černošic i elektrizace trati do Hustopečí u Brna mohou začít
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala v tomto týdnu smlouvy se zhotoviteli dvou významných investičních akcí na své síti v celkové hodnotě bezmála 5 miliard korun. Optimalizací úseku mezi pražským Smíchovem a Černošicemi fakticky začne přestavba důležité příměstské trati z Prahy do Berouna. Na jižní Moravě pak projde modernizací a elektrizací perspektivní regionální železnice ze Šakvic do Hustopečí u Brna.
15.08.2019
Vlaky na Slovensko zrychlí díky rekonstrukci trati u Valašského Meziříčí
Zvýšení traťové rychlosti až na maximálních 160 km/h přinese rekonstrukce traťového úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou na pomezí Zlínského a Olomouckého kraje. Investorem akce s celkovými náklady přesahujícími 1,5 miliardy korun je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Slavnostní zahájení stavby se uskutečnilo dnes v Hustopečích nad Bečvou.
14.08.2019
Vyjádření k výpovědi nájemci ve stanici Hradec Králové hl. n.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zaregistrovala v posledních dnech některé nepřesné a neúplné informace ohledně výpovědi nájmu knihkupectví Ambra ve výpravní budově v Hradci Králové. V zájmu objasnění vzniklé situace přinášíme vyjádření k celé události.
12.08.2019
Rekonstrukce trati mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou zkrátí jízdní doby
Stavební činnost Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v Podkrušnohoří nabírá na obrátkách. Nově se začalo 1. srpna pracovat na trati mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou. Celkové investiční náklady dosáhnou 1,9 miliardy korun. V realizaci už jsou přitom stavby Kadaň-Prunéřov – Kadaň, modernizace stanice Řetenice a trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov.
12.08.2019
Informace pro potenciální dodavatele o konání předběžné tržní konzultace k akcím GSM-R
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, IČO: 709 94 234, se sídlem Praha 1 – Nové Město, Dlážděná 1003/7, PSČ 110 00 („Zadavatel“) oznamuje konání předběžné tržní konzultace k veřejným zakázkám souvisejícím s dalším rozšiřováním pokrytí signálem GSM-R na železniční síti v České republice.
09.08.2019
Trať ze Železného Brodu do Tanvaldu čeká rozsáhlá oprava
Celkovou opravou projde od začátku září traťový úsek ze Železného Brodu do Tanvaldu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zde kromě prací na železničním svršku provede také úpravu nástupišť ve stanici Velké Hamry a v dalších třech zastávkách. Souběžně s nepřetržitou výlukou, která začne 2. září, dojde k omezením provozu i v navazujícím úseku do Harrachova. Hlavním důvodem bude rekonstrukce několika mostů.
31.07.2019
Vyjádření k zavádějícím informacím o nedělní nehodě nákladního vlaku
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se ohrazuje proti tvrzením týkajícím se možných příčin nedělního vykolejení vlaku u Mariánských Lázní, která se objevila v poslední době v některých médiích.
22.07.2019
Kvůli přestavbě trati do Hostivaře se na měsíc uzavře Průběžná ulice
V rámci pokračujících prací na novém koridoru do Prahy-Hostivaře, jejichž investorem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), bude od 25. 7. do 25. 8. 2019 uzavřena Průběžná ulice v místě podjezdu pod tratí směrem ke Švehlově ulici. Zmíněné omezení se dotkne jak městské hromadné a individuální dopravy, tak i chodců a cyklistů.
17.07.2019
Uhlířské Janovice mají opravenou výpravní budovu
V železniční stanici Uhlířské Janovice na Kutnohorsku se dnes uskutečnila slavnostní prezentace opravené výpravní budovy. Investorem akce byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), zhotovitelem prací společnost STRABAG Rail. Opravy probíhaly od loňského října do května letošního roku, jejich celková hodnota dosáhla 8,4 milionu korun.
16.07.2019
Na zlepšení zabezpečení přejezdů jde ročně přibližně miliarda korun
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) investuje ročně přibližně miliardu korun na zlepšení zabezpečení všech typů železničních přejezdů. Každý rok se tak zvýší úroveň zabezpečení na přibližně 150 úrovňových kříženích. Vzhledem k závažným střetnutím způsobeným nedodržováním pravidel silničního provozu jeho účastníky také aktuálně přehodnocuje pravidla pro přípravu dalších staveb, které souvisejí se zvyšováním bezpečnosti na železničních přejezdech.
11.07.2019
Stanice Děčín východ prošla komplexní opravou
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) obnovila takzvané horní nádraží ve stanici Děčín východ. To získalo po opravě moderní zabezpečovací zařízení, nástupiště s bezbariérovým přístupem i nový informační systém.
03.07.2019
SŽDC připomíná teenagerům v období letních prázdnin pravidla bezpečné železnice
Nepozornost, frajeřiny či zbytečný hazard jsou nejčastějšími příčinami těžkých úrazů dětí a mladých lidí na železnici či v jejím bezprostředním okolí i v době prázdnin. Proto Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravila videa zaměřená na připomenutí pravidel bezpečné železnice.
02.07.2019
V srpnu začne elektrizace a zkapacitnění trati Uničov - Olomouc
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela první červencový den smlouvu se sdružením firem Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc. Vlastní stavební práce a s nimi spojená nepřetržitá výluka v Uničově začnou v srpnu, hotovo bude do poloviny roku 2022. Projekt podpoří Evropská unie z Operačního programu Doprava 2, celková investice dosáhne částky přibližně 3,9 miliardy korun.
28.06.2019
Na trať mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou se vracejí vlaky
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ukončila opravu části Posázavského Pacifiku mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou. V délce přibližně 30 kilometrů proběhla oprava železničního svršku i spodku, na několika místech bylo nutné provést sanaci skalních masivů v blízkosti trati. Stavební práce za 709,7 milionu korun také zajistily odstranění pomalých jízd v celkové délce 8,3 kilometru.