Aktuality
02.06.2023
V červnu za vámi jedeme do Jihlavy
Zajímá vás podoba vysokorychlostní trati v Jihlavě a na Vysočině? Potkejte se 9. června se zástupci Správy železnic. Do města také dorazí mobilní informační stánek – VRTmobil.
31.05.2023
Veřejnost si ode dneška může prohlédnout on-line návrh VRT Jižní Morava
Správa železnic spustila už třetí geografický informační systém (GIS) pro připravovanou síť vysokorychlostních tratí (VRT). Tentokrát jde o úsek VRT Jižní Morava mezi Modřicemi a Šakvicemi. Na portálu bude vždy znázorněna poslední rozpracovaná varianta vedení trati. Lidé mohou vznést dotaz či připomínku ke konkrétnímu místu a odborníci Správy železnic jim prostřednictvím systému přímo odpoví.
28.05.2023
Příprava VRT Moravská brána I: Proč Česko potřebuje vysokorychlostní tratě?
Zajímá vás příprava vysokorychlostní trati Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku? Připravili jsme sérii reportáží, které se tomuto projektu věnují. Podívejte se, proč Česko potřebuje vysokorychlostní tratě.
25.05.2023
Německá dráha (DB) otevřela nové informační centrum k výstavbě vysokorychlostní trati Praha – Drážďany
Německý správce železniční infrastruktury Deutsche Bahn zrekonstruoval památkově chráněnou budovu smolárny v Heidenau, která ode dneška slouží jako nové informační centrum projektu vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prahou a Drážďany. Pro návštěvníky je připravena multimediální výstava přibližující vedení trati nebo výstavbu Krušnohorského tunelu. Informační panely se věnují také geologickým pracím. Podobně o projektu informuje Správa železnic v centru na hlavním nádraží v Ústí nad Labem od loňského března.
24.05.2023
Příprava VRT Moravská brána I: Co je to vysokorychlostní trať?
Zajímá vás příprava vysokorychlostní trati Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku? Následující reportáž přiblíží, jak vysokorychlostní tratě vypadají a co je potřeba pro jejich výstavbu.
18.05.2023
Na trase budoucí vysokorychlostní železnice z Prahy do Drážďan začínají geologické průzkumy
Správa železnic pokračuje v geologických pracích na připravované síti vysokorychlostních tratí (VRT). Po úseku VRT Podřipsko mezi Prahou a Lovosicemi přijde v druhé polovině roku na řadu také přeshraniční Krušnohorský tunel, který bude se svou délkou nejméně 26 kilometrů jeden z nejdelších ve střední Evropě. Právě v Krušných horách mohou mít vrty hloubku až půl kilometru.
17.05.2023
VRTmobil na Moravě představuje plány na vysokorychlostní trať
VRTmobil absolvuje od pondělí 15. května do středy 17. května svůj zatím nejdelší jarní výjezd roku 2023. Navštěvuje obce v blízkosti plánované vysokorychlostní trati Moravská brána I – Jezernici, Osek nad Bečvou, Lipník nad Bečvou a Hranice. Správa železnic je tak blíž lidem, které vedení vysokorychlostní tratě zajímá.
15.05.2023
VRTmobil vyráží na moravskou tour, veřejnosti představí hybridní model trati
VRTmobil, tedy nové mobilní informační centrum Správy železnic, navštíví čtyři místa v blízkosti projektované vysokorychlostní trati (VRT) Moravská brána I. Zájemcům budou k dispozici odborníci, kteří se na přípravě tohoto úseku přímo podílejí. Lidé si budou moci prohlédnout také hybridní model trati.
05.05.2023
Správa železnic dál úzce spolupracuje s francouzskou SNCF
Správa železnic pokračuje ve spolupráci s francouzskou státní dopravní společnosti SNCF. Česká síť vysokorychlostních tratí bude od základu budována a následně provozována na stejné koncepci jako francouzské rychlotratě. Češi se tak inspirují od dlouholetých odborníků. Díky tomu je proces přípravy vysokorychlostních tratí v České republice rychlejší a efektivnější.
02.05.2023
Prezentační den VRT na téma viaduktů a terminálů
Tématem budou terminály a viadukty na budoucí síti vysokorychlostních železnic.