Tiskové zprávy

23.02.2024
Pocitová mapa VRT Praha získala přes dva tisíce podnětů!
Správa železnic vyhodnotila tzv. pocitovou mapu – on-line portál, kterým se široká veřejnost zapojila do prvotních příprav projektu Vysokorychlostní trati Praha. Do mapy zaneslo 668 uživatelů celkem 2 055 podnětů. Většina z nich směřuje na podporu hodnotných míst, zhruba třetina pak upozorňuje na problémy v území. S podněty už nyní pracují urbanisté, kteří je vkládají do urbanistické koncepce území, kudy nová trať prochází.
20.02.2024
Správa železnic chystá architektonickou soutěž na nádraží Hranice na Moravě
Nové nádraží v Hranicích na Moravě zvýší dostupnost železnice, včetně té vysokorychlostní. Přestupní uzel bude součástí nového železničního spojení Praha – Brno – Ostrava. Vyhlášení soutěže se předpokládá na začátku jara.
19.02.2024
Zrenovovaná nádražní budova se stane ozdobou celého lázeňského trojúhelníku
Cestující ve Františkových Lázních budou už na jaře příštího roku využívat novou nádražní budovu. Správa železnic dnes slavnostně zahájila její kompletní renovaci. Práce budou zahrnovat jak obnovu historické fasády, tak i modernizaci odbavovací haly a pokladen. Veškeré přístupy budou bezbariérové. Celkové náklady stavby dosahují 252 milionů korun.
15.02.2024
Frekventovaná středočeská stanice nabídne pohodlný přístup na nástupiště
Kolínské nádraží je významným přestupním uzlem nejen v rámci Středočeského kraje. Frekventovaná stanice už v minulosti prošla modernizací, nyní se v ní zlepší přístup na nástupiště i pro cestující s omezenou schopností pohybu. Díky dnes zahájené stavbě bude do konce roku 2026 plně bezbariérová. Pro příchod k vlakům se vybudují výtahy, moderní podchod se navíc prodlouží až do Starokolínské ulice. Celkové náklady dosahují téměř 654 milionů korun.
14.02.2024
Další dosloužilá technika se stala součástí sbírek Národního technického muzea
Národní technické muzeum (NTM) získalo do svých sbírek další předměty, které donedávna sloužily v drážním provozu. Smlouvu o jejich předání dnes podepsali v jídelně bývalého dvorního vlaku v sídle muzea na pražské Letné generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a jeho protějšek z NTM Karel Ksandr. Pokračuje tak spolupráce, kterou oba subjekty navázaly v roce 2020. Cílem je přispět k zachování a popularizaci železniční infrastruktury v její současné i historické podobě.
13.02.2024
Práce na Smíchově začínají, metropole získá další moderní nádraží
Železnice v metropoli prochází nebývalou proměnou. Naplno běží práce mezi Bubny a novou zastávkou u Výstaviště, začala rozsáhlá přestavba historického Masarykova nádraží. Dnes navíc Správa železnic slavnostně zahájila celkovou přestavbu stanice Praha-Smíchov. Zhruba do tří let získá zcela novou podobu, navíc se stane součástí moderního přestupního terminálu. Cestující ocení nejen bezbariérový přístup do vlaků a na nástupiště, ale i lepší napojení na veřejnou dopravu, stejně jako na okolní zástavbu. Celkové náklady stavby dosáhnou 5,1 miliardy korun, vybudování lávky pak vyjde na 314 milionů. Většina financí bude z evropských fondů.
09.02.2024
Na Uničovce už prakticky nedochází k nouzovým zastavením vlaků
Nedávno zmodernizovaná jednokolejka z Olomouce do Uničova byla vybrána pro pilotní provoz pod dohledem jednotného evropského zabezpečovače ETCS. Jak vyplývá ze statistik Správy železnic, od konce loňského listopadu systém správně fungoval v téměř sto procentech případů. Za poslední dva měsíce se situace zlepšila o více než 50 procent. V souvislosti s přípravou na provoz pod výhradním dohledem ETCS na dalších tratích budou pokračovat také zátěžové testy celého systému.
08.02.2024
V Kladně bude stát nová nádražní budova
Výsledky doplňkového průzkumu v kladenské nádražní budově ukázaly, že je stávající odbavovací hala v horším stavu, než se původně předpokládalo. Po odborném posouzení proto bylo vybráno efektivnější řešení v podobě novostavby, která bude lépe situovaná a nabídne cestujícím moderní multifunkční prostor.
07.02.2024
Hledá se projektant posledního úseku vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem
Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení záměru na úsek VRT Vysočina II. Trať dlouhá přes 90 km povede ze Světlé nad Sázavou do Velké Bíteše, nacházet se na ní bude sjezd do centra Jihlavy. Jedná se o hlavní spojení mezi Prahou a Brnem a stěžejní úsek pro napojení správního centra Vysočiny na vysokorychlostní trať.
06.02.2024
Modernizace další části železniční spojnice Pardubic a Hradce Králové je hotová
Přestřižením pásky dnes symbolicky končí rekonstrukce další části vytížené trati spojující dvě krajská města. Přínosy dva a půl roku trvajících prací mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou vnímají cestující již dnes. V Rosicích nad Labem vznikla nová nástupiště a podchod. Dokončila se rekonstrukce zastávky Pardubice-Semtín a cestujícím slouží nová zastávka Stéblová obec. Modernizovaly se také všechny přejezdy.