Aktuality

Vlakem na letiště. Hlavně pod zemí

Projektanti už vědí, jak má vypadat trať na Ruzyň. V září sliboval premiér Bohuslav Sobotka v rozhovoru čtenářům deníku Metro pokrok při přípravě modernizace železnice na letiště a na Kladno. Nyní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu s Metroprojektem na vyprojektování tratě z Veleslavína na letiště.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše bude projekt hotový do listopadu 2017 a práce by měly být ukončeny vydáním rozhodnutí o umístění stavby ke konci roku 2018.
Železniční stanice PrahaLetiště Václava Havla je oproti předcházejícím plánům přesunuta po dohodě s Českým aeroholdingem jihovýchodně od Terminálu 2.
„Tato poloha umožňuje jak rozvoj letiště, tak také případné pokračování trati z letiště přímo na Kladno, bez nutnosti cesty přes železniční stanici Praha-Ruzyně,“ vysvětluje mluvčí. Stanice bude podzemní, hloubená, s přímým napojením do budovy Terminálu 2 a s výstupem do předpolí Terminálu 1. Nosná konstrukce stanice je navržena monolitická železobetonová. Nástupiště má být umístěno asi dvanáct metrů pod terénem. Celá stanice je v návrhu široká 23 a dlouhá 250 metrů.
V úseku Veleslavín – Letiště Václava Havla bude trať uzpůsobená pro rychlost 80 km/h, v úseku z Ruzyně na Kladno bude maximální rychlost 130 km/h. Na trati by měly jezdit nové elektrické soupravy.
Podle Illiaše pokračují přípravy i v úseku stanic Dejvice – Veleslavín, kde má být trať vedená pod zemí mimo stávající stopu. Pod Střešovicemi to budou dva jednokolejné ražené tunely v hloubce až 80 metrů.
Příští rok začne i rekonstrukce začátku trati – Negrelliho viaduktu.