Aktuality

13.10.2022
Trať mezi Brnem a Blanskem je dva měsíce před zprovozněním
Modernizace trati mezi Brnem, Adamovem a Blanskem se blíží do finiše. V celém úseku probíhá zejména rekonstrukce železničního svršku a všech souvisejících infrastrukturních prvků. Práce běží podle harmonogramu tak, aby se od 11. prosince mohly na koridor po roční výluce opět vrátit vlaky. Po uvedení trati do provozu bude probíhat dokončování stavby, které ale nebude mít výrazný vliv na drážní dopravu.
13.10.2022
Předběžná tržní konzultace k veřejné zakázce „Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo)
Správa železnic pořádá předběžné tržní konzultace ohledně zakázky na stavební práce „Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo), na kterých chce budoucích možné zhotovitele stavebních prací informovat o záměru a specifických požadavcích na plnění veřejné zakázky a zároveň získat zpětnou vazbu.
12.10.2022
Provoz v Poříčanech obnoven
Na 1. železničním koridoru došlo 10. října 2022 v odpoledních hodinách k vážné mimořádné události, při které vykolejila souprava nákladního vlaku převážejícího nebezpečnou látku benzen. Nákladní vlak ČD Cargo projel návěst Stůj a nedovoleně vjel do stanice Poříčany. Poškozen byl železniční svršek, trakční vedení a zabezpečovací zařízení.
10.10.2022
Během rekonstrukce nástupiště ve Velimi se opraví také trakční vedení
Modernizace traťového úseku z Velimi do Poříčan postoupila do závěrečné fáze – rekonstrukce ostrovního nástupiště ve stanici Velim. Na něm se nacházejí také stožáry pro brány trakčního vedení, které se nově vybudují mimo toto nástupiště. Součástí prací bude navíc částečná obnova trakčních bran a stožárů na kolejovém rozvětvení ve směru na Kolín. To si vyžádá konání výluk, jež se budou odehrávat zpravidla v nočních hodinách a budou mít minimální dopad na osobní dopravu. V případě konání denních výluk budou některé vlaky využívat odklonové trasy.
07.10.2022
Z tratí Správy železnic zmizely další desítky přejezdů
Správa železnic úspěšně pokračuje ve snižování počtu přejezdů na své síti. Od počátku roku 2022 bylo zrušeno již bezmála sedm desítek úrovňových křížení železnice s dalšími komunikacemi. Vedle úprav vedoucích k vyšší úrovni zabezpečení železničních přejezdů představuje právě redukce jejich počtu další významnou cestu ke zvyšování bezpečnosti jak drážního, tak silničního provozu a jejich plynulosti. Nejbezpečnější přejezd je totiž takový, který vůbec neexistuje.
06.10.2022
Správa železnic se zapojila do akce Milostivé léto II
Také Správa železnic je zapojená v akci Milostivé léto II, která umožňuje splatit dluhy bez poplatků a sankci. Pokud máte u naší státní organizace dluh vymáhaný soudní exekucí, můžete nyní využít jedinečné možnosti zbavit se tohoto závazku.
21.09.2022
Památkově chráněné letní čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba
Správa železnic dokončila rekonstrukční práce ve stanici Roztoky u Prahy. Zatímco kolejiště disponuje moderními bezbariérovými nástupišti, výtahy a prodlouženým podchodem, památkově chráněné letní čekárně se vrátil původní historický vzhled z doby jejího vzniku v roce 1911. Celkové investiční náklady stavby dosáhly 408 milionů korun.
21.09.2022
Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan
Společný česko-německý projekt vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního města do Ústí nad Labem a Drážďan představuje Správa železnic na tradičním železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně. Informační stánek je součástí expozice Svobodného státu Sasko a Evropského seskupení pro územní spolupráci (ESÚS). Největším lákadlem projektu je příprava Krušnohorského tunelu, který bude s délkou až 30 kilometrů nejdelší ve střední Evropě.
19.09.2022
V Kladně se dnes uskutečnila prezentace modernizace traťového úseku do Ostrovce
Ve stanici Kladno se dnes za účasti ministra dopravy Martina Kupky uskutečnila prezentace modernizace traťového úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce. Byla podepsána smlouva se zhotovitelem a letos začne přípravnými pracemi realizace stavby. Zhotovitelem prací bude Společnost Kladno, kterou tvoří EUROVIA CS jako správce a STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha jako společníci. Vysoutěžená cena je 3 691 998 007 korun bez DPH, hotovo bude na konci roku 2024. Stavba bude navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava na období 2021–2027.
13.09.2022
Začíná první fáze rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách
Správa železnic dnes slavnostně zahájila rekonstrukci památkově chráněné budovy teplického nádraží. První etapa, která skončí v prosinci příštího roku, zahrnuje kompletní obnovu střech včetně krovů, celé fasády a přilehlého nástupiště. Akci zrealizuje společnost Chládek & Tintěra za 236,1 milionu korun. Stavba bude navržena ke spolufinancování z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF) Evropské unie v rámci Národního plánu obnovy (NPO).
09.09.2022
Na jihu Čech se otevírá přeložka trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora
V neděli 11. září vyjedou první vlaky na novou přeložku trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Končí tak modernizace předposledního úseku železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Plnohodnotný dvoukolejný provoz se spustí v polovině prosince. Realizace 8,8 kilometrů dlouhého úseku nové železnice začala v září 2019, zhotovitelem je sdružení firem STRABAG Rail, EUROVIA CS a METROSTAV. Předpokládané náklady dosáhly částky 4,8 miliardy Kč. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020.
07.09.2022
Celková rekonstrukce budovy ve stanici Sokolnice-Telnice začala
Správa železnic dnes slavnostně zahájila rekonstrukci nádražní budovy ve stanici Sokolnice-Telnice na Brněnsku. Celý objekt projde kompletní obnovou, součástí akce je rovněž revitalizace historické fasády. Práce v hodnotě 47,9 milionu korun potrvají do konce příštího roku, jejich zhotovitelem je společnost Hroší stavby Morava. Stavba bude navržena ke spolufinancování z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF) Evropské unie v rámci Národního plánu obnovy (NPO).
31.08.2022
Končí omezení vlaků spojená s pracemi v úseku Kolín – Velim
Správa železnic dnes dokončí stavební práce v úseku z Kolína do Velimi. Vlaky tak znovu začnou využívat obě traťové koleje, stejně jako v navazujících mezistaničních úsecích ve směru do Poříčan, které již byly modernizovány v rámci probíhající investiční akce. Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové odbočky Cerhenice a Tatce, které umožňují operativně reagovat na aktuální dopravní situaci na této vytížené koridorové trati. Posledním omezením bude výluka dvou staničních kolejí ve Velimi, která však nebude mít výraznější dopad na pravidelnost vlaků.
31.08.2022
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se zprovozní i druhá kolej
V první zářijový den začíná plnohodnotný dvoukolejný provoz mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Od počátku července se jezdilo v úseku Červený Újezd u Votic zastávka – Votice pouze po jedné koleji, na druhé ještě probíhaly stavební práce. Končí tak modernizace této části čtvrtého železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy. Původní trať nahradila téměř 20 kilometrů dlouhá přeložka.
30.08.2022
Správa železnic získala další peníze do rozpočtu na rok 2022
Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury dnes schválil navýšení rozpočtu Správy železnic o více než tři miliardy korun. Dotace na investiční výstavbu se zvýší o 2,761 miliardy na 40,475 miliardy korun. Dochází rovněž k navýšení prostředků na zajišťování provozuschopnosti tratí. Původně alokovaná částka 14,385 miliardy korun se navýší o dalších 650 milionů, přesáhne tedy 15 miliard korun.
29.08.2022
Správa železnic připravuje zvýšení rychlosti na koridoru mezi Pardubicemi a Uherskem
Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování záměru projektu a doprovodné dokumentace pro zvýšení rychlosti na koridoru z Prahy do Ostravy, konkrétně mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko. Vlaky by v tomto úseku měly v budoucnu jezdit 200 km/h. Kromě rekonstrukce trati by modernizací měly projít také stanice Moravany a Kostěnice.
25.08.2022
Vysokorychlostní trať mezi Prahou a Lovosicemi zná svého projektanta
Správa železnic uzavřela smlouvu s dodavatelem dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku vysokorychlostní trati (VRT) Podřipsko. Projektanti kromě dokumentace zpracují také záměr projektu, podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA a digitální model tratě ve standardu BIM. Ve výběrovém řízení uspělo sdružení firem vedené společností METROPROJEKT Praha. Úsek po svém spuštění zkrátí jízdní dobu mezi Prahou a Ústím nad Labem o téměř 30 minut.
22.08.2022
Správa železnic začala střežit vlastními silami Negrelliho viadukt
Správa železnic spustila od letošního července pilotní projekt vlastní ochranné služby, která bude střežit vybrané objekty. Důvodem jsou narůstající požadavky na zabezpečení kritické infrastruktury a dobré zkušenosti s touto službou u partnerských železničních správ. Jako první byl vybrán k ostraze historický Negrelliho viadukt.
19.08.2022
Prodlužování podchodu v Hořovicích může začít
Správa železnic vybrala zhotovitele, který prodlouží podchod v Hořovicích na druhou stranu stanice. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost REK + VIAMONT – ŽST Hořovice, tvořená firmami REKULTIVACE Ústí nad Labem a VIAMONT Servis. Její nabídková cena činí 52,5 milionu korun bez DPH. Součástí zakázky je i vybudování nové komunikace a parkoviště P+R, na kterých se v rámci této investice bude podílet město Hořovice. Dokončení prací je plánováno do listopadu příštího roku.
19.08.2022
Začne rekonstrukce budovy nádraží v Sokolnicích-Telnici
Se začátkem školního roku odstartuje ve stanici Sokolnice-Telnice očekávaná rekonstrukce nádražní budovy. Jejím předmětem bude kompletní obnova objektu s důrazem na revitalizaci historické fasády. Stavební práce potrvají 15 měsíců, za cenu 47,9 milionu Kč bez DPH je provede společnost Hroší stavby Morava.