Aktuálně

18.05.2024
Železnice se jí stala láskou na celý život, lákají ji nové výzvy
Žen ve vedoucích pozicích na železnici v poslední době přibývá, což je rozhodně cesta správným směrem. Jednou z těch služebně nejstarších působících ve vysoké manažerské funkci je ředitelka odboru projektování staveb Alena Heinišová.
18.05.2024
Bezpečnostní operační dispečink střeží náš majetek
Ochranná služba Správy železnic je jednou z nejmladších složek naší státní organizace. Vznikla teprve v roce 2022 a podstatou její činnosti je ostraha a ochrana majetku Správy železnic. Během jejího krátkého působení už má za sebou ale několik výrazných úspěchů.
15.05.2024
Bezpečnost českých nádraží je na vysoké úrovni, pomáhá moderní technika
Cestující se rozhodně mohou cítit na českých nádražích bezpečně. Kombinací posilování ochranné služby a využívání kamerových systémů či umělé inteligence se daří tuto bezpečnost stále více zvyšovat, říká ředitel odboru bezpečnosti a krizového řízení generálního ředitelství naší organizace Vladimír Abraham.
14.05.2024
Elektromechaniku v Karlštejně nahradí ještě letos elektronika
Během letošního léta zmizí ze středočeského Karlštejna elektromechanické zabezpečovací zařízení a nahradí ho elektronické, ovládané přímo z dopravní kanceláře. Tím také po dlouhých desetiletích skončí služba signalistů v této stanici na vytížené trati Praha –Beroun.
13.05.2024
První úseky nových VRT se začnou stavět za dva roky!
Už za dva roky by se měly objevit stavební stroje v místech, kudy povedou nové vysokorychlostní tratě. Konkrétně jde o dvě lokality na Moravě. Na konferenci, kterou pořádala Stavební správa VRT ve Fantově budově pražského hlavního nádraží, to potvrdil ministr dopravy Martin Kupka.
10.05.2024
Nádražní budova v Libčicích nad Vltavou připomíná malý zámek
Ve stanici Libčice nad Vltavou, která do roku 1924 nesla název Libšice, zastavují vlaky již od 1. června 1850, kdy Severní státní dráha (NStB) zahájila provoz na části Pražsko-drážďanské dráhy z Prahy do Lovosic. Současná nádražní budova pochází z počátku 20. století.
10.05.2024
Opravujeme část trati mezi Plzní a Žatcem
Do konce května potrvá výluka na trati Plzeň – Žihle. Pracuje se ve třech úsecích, největší objem prací se realizuje mezi Třemošnou a Horní Břízou.
08.05.2024
Hasičské muzeum v Přibyslavi rozšířila expozice věnovaná dráze
V části přibyslavského renesančního zámku sídlí Hasičské muzeum, kde se můžete seznámit s nejstaršími způsoby hašení či vývojem používané techniky od nejstarších exponátů po dnešní stroje. Jeden sál je nově věnovaný minulosti a současnosti drážních hasičů.
02.05.2024
Pokračuje renovace mostu u Sepekova
Po více než sto třiceti letech od zahájení provozu na trati Tábor – Písek se renovuje železniční viadukt mezi stanicemi Božejovice a Sepekov. Téměř 150 metrů dlouhý historický železniční most z roku 1889, který tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.
25.04.2024
Lezec, tankista a starosta – tím vším je drážní hasič Radek Uhlík
Potkat ho můžete vysoko nad zemí, v kokpitu tanku, za kormidlem motorového člunu či na obecním úřadu v Heřmani u Putimi. Že jde o zdánlivě nespojitelná místa? Omyl, tam všude je jako doma Radek Uhlík, člen českobudějovické jednotky drážních hasičů.