Aktuality

LETNÍ SERIÁL: Shrnujeme – mosty na vysokorychlostní trati

Mosty, mostky, propustky … Jak se to rýmuje? Moc sice ne, ale téma je to velmi zajímavé. Když jedete na rychlých kolejích, krajina se míhá kolem vás, mostů si možná ani nevšimnete. Ale jsou tam. Proto se staly součástí letního seriálu, ve kterém představujeme nejen milovníkům techniky fakta o vysokorychlostních tratích. Je jich hodně, proto je „dávkujeme“ celé léto. Využili jsme k tomu informační materiály z ústeckého infocentra.

Přinášíme shrnutí:

  • Mosty na VRT musí respektovat rychlosti, kterých by vlaky měly dosáhnout (až 350 km/h) a musí na to být konstruovány
  • Spolupracujeme s francouzskou společností SNCF Réseau, která má s mosty velké zkušenosti
  • Využijeme zejména typizované standardizované konstrukce
  • Využíváme osvědčené metody a materiály
  • Mosty mají životnost jednoho století – 100 let
  • Hledáme řešení ke snadné údržbě a konstrukci

Konstrukce:

  • Rámové a polorámové mosty
  • Mosty deskové konstrukce
  • Mosty se zabetonovanými nosníky
  • Dvourámové mosty
  • Mosty s komorovým nosníkem
  • Mosty s rozpětím nad 60 m
  • mosty a VRT