Aktuality

LETNÍ SERIÁL: Shrnujeme – tunely na vysokorychlostních tratích

Tunely na železničních tratích pravděpodobně znáte a už jste jimi někdy vlakem sami jeli. Vlaky na VRT dle plánů přípravy překonají pod zemí České středohoří a také Krušné hory. Zásadní otázkou je samozřejmě bezpečnost … ale dost už! Máme pro vás v rámci letního seriálu tuhle zajímavou grafiku. Podívejte se.

Nechce se vám dlouho číst? Shrnujeme:

  • Tunely na VRT můžou být dvoukolejné v jednom tubusu nebo ve dvou jednokolejných samostatných tubusech
  • volba závisí nejen na technice, ale i na společenské poptávce
  • krátké (do 1 km), střední (od 1 do 5 km) nebo dlouhé (nad 5 km)
  • tunely můžou být ražené nebo hloubené…

Bezpečnost:

  • Čím je tunel delší, tím jsou požadavky na bezpečnost rozsáhlejší
  • V rámci tunelu se projektují únikové chodby nebo šachty
  • Bezpečnost v tunelech se řídí platnou legislativou a legislativou EU

Kde budou na připravovaných VRT tunely?

  • Průjezd pod Krušnými horami – Krušnohorský tunel o délce 26 km
  • Průjezd pod Českým středohořím – Středohorský tunel o délce 18 km
  • Součást vysokorychlostní tratě mezi Drážďany a Prahou
  • Výhodné je řešení dvěma paralelními jednokolejnými tunely

Příklady ze zahraničí:

  • Gotthardský bázový tunel (57 km)
  • Brennerský bázový tunel (55 km) – dostavba 2028

tunely na VRT