Aktuality

07.09.2020
Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na terminál Praha východ
Správa železnic vyhlásila první architektonickou a urbanistickou soutěž na terminál vysokorychlostní železnice na území České republiky. Architekti, urbanisté a dopravní inženýři mají za úkol navrhnout koncepci a podobu nového terminálu na okraji Prahy. Kromě samotného nádraží by měl podle zadání zahrnovat i přestup na regionální autobusovou dopravu, záchytné parkoviště i nové napojení na dálnici D11. Vítězný návrh, který vzejde ze soutěže, představí Správa železnic na počátku příštího roku.
03.09.2020
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zpracování územní dokumentace pro první část VRT Moravská brána
Správa železnic zahájila zadávací řízení na zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) první části vysokorychlostní trati z Přerova do Ostravy, která nese označení VRT Moravská brána.
31.08.2020
Správa železnic a DB Netz AG vypisují tendr na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí k nové trati Drážďany – Praha
DB Netz AG a Správa železnic vyhlašují veřejnou soutěž na projekční práce ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí v rámci společného projektu Nové železniční spojení Drážďany – Praha. Zpracování dokumentace v procesu předprojektové přípravy se předpokládá v letech 2020 až 2024.
02.07.2020
Správa železnic chystá architektonickou soutěž na první terminál VRT
Konkrétnější obrysy získá už brzy první terminál vysokorychlostní železnice v Česku – nádraží Praha východ poblíž Nehvizd ve Středočeském kraji. Správa železnic aktuálně připravuje otevřenou architektonickou soutěž na jeho podobu, vypsat ji hodlá letos na podzim. Terminál bude součástí vysokorychlostní tratě Praha – Brno, respektive jejího prvního úseku vedoucího z Prahy-Běchovic do Poříčan.
16.06.2020
Správa železnic jednala se zástupci obcí o plánované VRT Drážďany – Praha
Další ze série setkání Správy železnic se zástupci obcí v okolí plánované trasy nového železničního spojení Drážďany – Praha se dnes uskutečnilo v Litoměřicích. Projektový tým představil aktuální stav a především popsal další plánovaný postup v nejbližších měsících. V rámci diskuze se řešila lokální témata týkající se navrhovaného vedení nové trati.
21.05.2020
Geodeti mapují území pro další přípravu trasy Nového železničního spojení Drážďany – Praha
O další důležitý krok postoupila příprava Nového železničního spojení Drážďany – Praha na svém vnitrostátním úseku. Práce pokračují sběrem geodetických dat v úseku Praha – Lovosice/Litoměřice.
12.05.2020
DB Netz a Správa železnic vypisují tendr na projektové řízení k nové trati Drážďany – Praha
DB Netz a Správa železnic vyhlašují zadávací řízení na veřejnou zakázku na projektové řízení ve společném plánovacím prostoru v rámci projektu Nové železniční spojení Drážďany – Praha. Plnění zakázky pro fázi předprojektové přípravy se předpokládá v letech 2020 až 2024.
04.05.2020
Správa železnic vypisuje opakovaný tendr na zpracování dokumentace k územnímu rozhodnutí pro první vysokorychlostní úsek
Správa železnic dnes zveřejnila opakované zadávací řízení na zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) první vysokorychlostní trati v České republice v úseku Praha-Běchovice – Poříčany (VRT Polabí).
24.04.2020
Smlouva o spolupráci Správy železnic a SNCF urychlí a zlevní přípravu VRT
Správa železnic dnes podepsala se společností SNCF smlouvu o poskytování služeb při přípravě výstavby vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Smlouva je dalším logickým a navazujícím krokem, který zajistí průběžnou kontrolu dokumentací pro územní rozhodnutí (DÚR) a pokračování prací na dalších technických předpisech, jež umožní v budoucnu nejen další stupně projektové přípravy VRT, ale i jejich výstavbu, zprovozňování, pravidelný provoz a údržbu.
23.04.2020
Vznikl první technický návod pro projektanty VRT v České republice
Správa železnic učinila další významný krok v přípravě vysokorychlostních tratí (VRT). Po roce intenzivních prací dokončila Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR. Jedná se o důležitý milník, neboť umožní zpřesnění podoby vysokorychlostních tratí. Příprava se díky tomu posune od stovky metrů širokého koridoru do podrobnosti konkrétních dotčených pozemků.