Krušnohorský tunel

Krušnohorský tunel je pojmenování pro úsek Nového železničního spojení Drážďany – Praha vedoucí z Heidenau do Ústí nad Labem.
Mapa VRT Krušnohorský tunel
Novostavba zahrnuje vybudování nového terminálu Ústí nad Labem centrum, rozšíření stávající trati 130 Děčín – Chomutov v úseku Ústí nad Labem – Chabařovice a přeshraniční Krušnohorský tunel o celkové délce nejméně 26 km, z čehož se 11,7 km nachází na českém území.
 

Rychlé spojení:   

RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem/Most – Drážďany

Úsek: 

Ústí nad Labem – Heidenau (Drážďany)

Délka: 

úseku v ČR: 23 km, z toho 11,7 km v tunelu

Maximální rychlost: 

osobní vlaky 230 km/h, nákladní vlaky 120 km/h

Provoz: 

osobní vysokorychlostní vlaky
osobní vlaky tažené lokomotivou rychlostí 200 km/h 
nákladní vlaky

Zahájení stavby: 

předpoklad 2028

Uvedení do provozu: 

předpoklad 2038

Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS Level 2. Tunelová část bude realizována převážně dvojicí jednokolejných železničních tunelů.

V úseku budou ve směru do a z Německa provozovány jak vlaky osobní dopravy jedoucí po nově realizované dvojici kolejí, vedených společně se stávající tratí, tak i nákladní vlaky využívající zejména upravenou stávající trať až do oblasti Chabařovic. Smíšený provoz v Krušnohorském tunelu umožní převedení až 150 vlaků denně z údolí Labe a výrazně tím přispěje ke snížení hluku na stávající trati podél Labe do Drážďan.

Zprovozněním úseku dojde k dosažení jízdní doby 24 minut pro expresní vlaky z Ústí nad Labem do Drážďan.

Mapa VRT Krušnohorský tunel

Krušnohorský tunel je jako přeshraniční úsek VRT připravován společně s německým partnerem Správy železnic, společností DB Netz AG.

obrázek Česko německá spolupráce