VRT Střední Čechy

Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS.
Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko |
Úsek: |
Poříčany – Světlá nad Sázavou |
Délka: |
70 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Územní rozhodnutí: |
předpoklad 2025 |
Zahájení stavby: |
předpoklad 2028 |
Uvedení do provozu: |
předpoklad 2032 |
Aby bylo možné široké využití VRT různými vlaky a byla zajištěna dlouhodobá spolehlivost provozu, je součástí VRT hned několik napojení na běžnou železniční síť:
- ve směru Světlá nad Sázavou pro trvalý provoz dálkových vlaků obsluhujících severní část Kraje Vysočina, dočasně také pro provoz vlaků Praha – Jihlava a pro ostatní spoje na trase Praha – Brno,
- ve směru Český Brod pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.
Součástí stavby bude rovněž celková přestavba železniční stanice Světlá nad Sázavou, která zahrne výstavbu bezbariérových nástupišť s přístupem podchodem a také náhradu problematického přejezdu.
Aktuální stav přípravy stavby
Jaké konkrétní kroky Správa železnic nyní realizuje a jaké připravuje pro nejbližší období, je znázorněno v harmonogramu níže.