Aktuality
LETNÍ SERIÁL: Shrnujeme – tunely na vysokorychlostních tratích
Tunely na železničních tratích pravděpodobně znáte a už jste jimi někdy vlakem sami jeli. Vlaky na VRT dle plánů přípravy překonají pod zemí České středohoří a také Krušné hory. Zásadní otázkou je samozřejmě bezpečnost … ale dost už! Máme pro vás v rámci letního seriálu tuhle zajímavou grafiku. Podívejte se.
Nechce se vám dlouho číst? Shrnujeme:
- Tunely na VRT můžou být dvoukolejné v jednom tubusu nebo ve dvou jednokolejných samostatných tubusech
- volba závisí nejen na technice, ale i na společenské poptávce
- krátké (do 1 km), střední (od 1 do 5 km) nebo dlouhé (nad 5 km)
- tunely můžou být ražené nebo hloubené…
Bezpečnost:
- Čím je tunel delší, tím jsou požadavky na bezpečnost rozsáhlejší
- V rámci tunelu se projektují únikové chodby nebo šachty
- Bezpečnost v tunelech se řídí platnou legislativou a legislativou EU
Kde budou na připravovaných VRT tunely?
- Průjezd pod Krušnými horami – Krušnohorský tunel o délce 26 km
- Průjezd pod Českým středohořím – Středohorský tunel o délce 18 km
- Součást vysokorychlostní tratě mezi Drážďany a Prahou
- Výhodné je řešení dvěma paralelními jednokolejnými tunely
Příklady ze zahraničí:
- Gotthardský bázový tunel (57 km)
- Brennerský bázový tunel (55 km) – dostavba 2028