VRT Poohří

Vysokorychlostní trať Poohří je navrhována jako odbočná větev k hlavnímu směru Praha – Ústí nad Labem – Drážďany. Je plánována pro provoz osobních vlaků, v tuto chvíli však není rozhodnuto, zda po ní budou jezdit i vlaky nákladní.

Schéma VRT Poohří
Trať zároveň umožní spojení stávající trati 092 Neratovice – Kralupy nad Vltavou s tratí 140 Chomutov – Cheb. VRT Poohří začíná na sjezdu z trati 092 u obce Úžice ve středních Čechách, dále pokračuje podél hlavního směru Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, překonává Vltavu a následně se stáčí na východ směrem k Mostu.

Rychlé spojení:   

RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany

Úsek: 

Nová Ves – Louny – Most

Délka: 

65 km

Maximální rychlost: 

250 km/h

Provoz: 

osobní vysokorychlostní vlaky
osobní vlaky tažené lokomotivou rychlostí 200 až 230 km/h
potenciálně nákladní vlaky

Uvedení do provozu: 

předpoklad 2035

 Na VRT Poohří je navržen sjezd do stanice Louny, celý úsek končí zapojením do stanice Most.