Aktuality

21.02.2020
Správní rada se sešla na pravidelném zasedání
Správní rada Správy železnic se sešla 21. února na svém pravidelném zasedání. Projednala Jednací řád Správní rady Správy železnic a zprávu o činnosti organizace.
21.02.2020
Varianty střešovických tunelů posoudí mezinárodní experti
Do řešení nejnáročnějšího úseku železnice na letiště mezi Dejvicemi a Veleslavínem se zapojí erudovaní světoví experti na výstavbu tunelů. Správa železnic to oznámila ve čtvrtek 20. února 2020 na veřejném jednání zastupitelstva Městské části (MČ) Praha 6, kde představila všechna zvažovaná řešení.
21.02.2020
Ministerstvo životního prostředí prodloužilo kladné stanovisko EIA k přestavbě úseku Nemanice - Ševětín
Správa železnic úspěšně pokračuje v intenzivní přípravě další a zároveň již závěrečné stavby v rámci IV. koridoru v úseku Nemanice – Ševětín. V říjnu loňského roku získala pravomocné územní rozhodnutí a 14. února 2020 ministerstvo životního prostředí prodloužilo kladné stanovisko EIA, a to o dalších pět let.
21.02.2020
Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele stavby Modernizace železničního uzlu Pardubice
Modernizace železniční infrastruktury na pardubickém hlavním nádraží přinese snížení hluku a zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Cestujícím budou sloužit opravená ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový orientační systém, staniční rozhlas, výtahy a eskalátory.
17.02.2020
Začíná rekonstrukce výpravní budovy v Třebíči. Hotovo bude za rok
Správa železnic zahájila kompletní rekonstrukci výpravní budovy ve stanici Třebíč. Práce potrvají do února příštího roku, zahrnují jak úpravy obvodového pláště objektu včetně fasády se zateplením, tak i modernizaci interiéru spojenou s jeho dispozičními změnami. Celkové investiční náklady stavby dosahují 27,5 milionu korun.
14.02.2020
Rozpočet Správy železnic se navýšil o více než čtyři miliardy korun
Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) schválil změnu celkové výše zdrojů na rok 2020 pro Správu železnic. Jedná se o navýšení v celkové výši 4,2 miliardy korun, původní částka 39,2 miliardy korun se tak zvýšila na 43,4 miliardy korun.
14.02.2020
Správa železnic zaznamenala během bouře Sabine 296 událostí
V souvislosti s bouří Sabine, která zasáhla většinu území České republiky na počátku tohoto týdne, zaznamenala Správa železnic celkem 296 událostí, z toho ve 192 případech došlo k zastavení provozu. V drtivé většině byl provoz zastaven kvůli popadaným stromům na trati. Dobrou zprávou je, že pouze v osmi případech došlo k najetí vlaku do stromu. Celkové škody se vyšplhaly na necelých devět milionů korun.
11.02.2020
Tunel Deboreč je proražen v celé své délce
Správa železnic dnes slavnostně ukončila prorážku tunelu Deboreč. Tunel dlouhý 660 metrů, který je důležitou součástí modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice, v budoucnu přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na něm i na celém modernizovaném úseku pokračují dál ve vysokém tempu.
11.02.2020
Správa železnic se představí na pracovním veletrhu FAST JOB DAYS 2020
Správa železnic se zúčastní ve středu druhého ročníku Dne pracovních příležitostí FAST JOB DAY 2020. Pořadatelem veletrhu je Fakulta stavební Vysokého učení technického v Brně (FAST VUT), v jejím rámci mají firmy příležitost nabídnout studentům motivační stipendia, brigády, stáže, praxe anebo pracovní pozice.
04.02.2020
Zvyšování rychlosti na české železnici se projevuje kratšími jízdními dobami vlaků
Vlaky na české železnici zrychlují. Umožňuje to dokončování investičních akcí Správy železnic, jejichž výsledkem je mimo jiné také zvyšování traťové rychlosti. Ke zkracování jízdních dob přitom dochází nejen na zmodernizovaných hlavních tazích, ale i na zrekonstruovaných regionálních dráhách.
03.02.2020
Správa železnic zveřejnila první Tabulky traťových poměrů v upraveném formátu
Správa železnic dnes zveřejnila na Portálu provozování dráhy Tabulky traťových poměrů (TTP) pro tři tratě v novém, přepracovaném formátu. Jedná se o spuštění ověřovacího provozu modulu TTP v interně používaném informačním systému.
31.01.2020
Správa železnic letos doplní závorami dalších 39 přejezdů
Správa železnic pokračuje v trendu zvyšování bezpečnosti na železničních kříženích se silnicemi a v letošním roce doplní závory u 39 přejezdů. Statistiky mimořádných událostí způsobených řidiči motorových vozidel na přejezdech potvrzují, že se tento přístup osvědčil. Správce infrastruktury pokračuje i v prevenci a minulý týden spustil nová informační videa Bezpečná železnice zaměřená právě na chování řidičů na přejezdech.
30.01.2020
Správa železnic rekonstruuje železniční stanici Žďár nad Sázavou
Správa železnic zrekonstruuje část železniční stanice Žďár nad Sázavou a navazující traťový oblouk ve směru na Sázavu u Žďáru. Kromě železničního svršku a spodku projde obnovou i trakční vedení, a to v délce jednoho kilometru. Upraví se také zabezpečovací zařízení. Pro minimalizaci dopadu na cestující bude během prací zachován jednokolejný provoz. Dokončení stavby se předpokládá v červnu příštího roku.
28.01.2020
Vlaky zrychlí nejen při průjezdu výhybnou Dluhonice
Správa železnic pokračuje v přestavbě uzlu Přerov. Po celkové rekonstrukci samotné železniční stanice přišla na řadu nedaleká výhybna Dluhonice a přilehlé mezistaniční úseky. Dokončení stavebních prací v závěru příštího roku umožní zrychlení vlaků jedoucích jak ve směru z Prahy do Ostravy a na střední Moravu, tak na druhém koridoru spojujícím jižní a severní Moravu. Zruší se také všechny železniční přejezdy, které nahradí silniční nadjezd a lávky pro pěší. Celkové investiční náklady dosahují téměř 3,8 miliardy Kč.
23.01.2020
Rok 2020 bude pro Správu železnic ve znamení vysokého tempa rekonstrukcí tratí, nádražních budov a přípravy VRT
Správa železnic akceleruje v letošním roce přípravu desítek investičních akcí. Další desítky projektů postoupí do realizační fáze. Intenzivně pokračuje i projekt přípravy pilotních úseků vysokorychlostních tratí (VRT) a rekonstrukce nádražních budov. Dokončí se podrobnější diagnostika a statické posouzení železničních mostů. K prioritám se nadále řadí bezpečnost na železničních přejezdech.
22.01.2020
Pokračuje příprava nového železničního spojení Drážďany – Praha
Zástupci Správy železnic se včera v Drážďanech zúčastnili jednání pracovní skupiny ministerstev dopravy České republiky a Spolkové republiky Německo. Skupina pokročila v přípravě mezinárodní smlouvy, která zajistí výstavbu a provoz tohoto významného evropského projektu. Úsek VRT Praha-Vysočany – Lovosice/Litoměřice je součástí hlavní transevropské dopravní sítě, která má být dokončena do roku 2030.
20.01.2020
Správa železnic vloni úspěšně pokračovala v modernizaci celé železniční sítě a budov
Téměř 92 km zmodernizovaných tratí uvedených do provozu, zahájení a pokračování modernizací a rekonstrukcí, další kroky v přípravě výstavby pilotních úseků VRT nebo rekordní částky vynaložené na rekonstrukce a opravy nádražních budov s důrazem na bezbariérovost. To je jen krátký výčet počinů Správy železnic v uplynulém roce. Během něj organizace proinvestovala o 600 milionů Kč více než v předchozím roce. Jen do modernizace železniční infrastruktury vložila téměř 20 miliard Kč (přesně 19,605 miliardy Kč).
17.01.2020
Správa železnic a DB Netz AG uzavřely smlouvu o společné přípravě nové trati Drážďany – Praha
Správa železnic, státní organizace, DB Netz AG a DB Energie GmbH uzavřely na konci loňského roku smlouvu o spolupráci v oblasti projektové přípravy stavby Nového železničního spojení Drážďany – Praha. Spolupráce bude soustředěna na přeshraniční úsek Drážďany – Ústí nad Labem, jehož klíčovou částí je úpatní Krušnohorský tunel.
16.01.2020
Předběžná tržní konzultace k projektu nové železniční trati Drážďany – Praha přilákala zahraniční dodavatele
Ve středu 15. ledna 2020 se v Praze uskutečnila předběžná tržní konzultace zaměřená na seznámení potenciálních dodavatelů se způsobem zadávání veřejných zakázek, které budou Správa železnic a DB Netz AG realizovat v rámci společné přípravy přeshraničního Krušnohorského tunelu.
13.01.2020
Mezi Břeclaví a Vranovicemi se testuje na vyšší rychlosti i systém ETCS
Jedním z cílů probíhajících zkušebních jízd mezi Břeclaví a Vranovicemi je otestovat evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS i při rychlosti 200 km/h. Tento systém začal v úseku Břeclav – Kolín sloužit komerčnímu železničnímu provozu v loňském roce. Jeho instalace je mimo jiné jednou z nutných podmínek postupného zvyšování rychlosti na české železnici nad současných 160 km/h.