Aktuality

22.12.2023
Smlouvy podepsány, modernizace Vlkova u Tišnova a úseku do Křižanova začíná
Po královopolském nádraží začíná další fáze rekonstrukce havlíčkobrodské trati. Dalším krokem je komplexní obnova stanice Vlkov u Tišnova následovaná úpravami na navazujícím traťovém úseku směrem do Křižanova. Přípravné práce ve Vlkově začnou ještě letos, nejintenzivnější stavební činnost je na obou místech naplánovaná od jara do podzimu příštího roku, hotovo bude v prosinci. Stavbaři nabídli nižší částky, než předpokládaly soutěže.
21.12.2023
Z jednokolejky mezi Ruzyní a Kladnem bude kapacitní a rychlá příměstská železnice
Modernizace trati z Prahy do Kladna s připojením na Letiště Václava Havla se rozběhla naplno, už brzy přijde na řadu další úsek. Správa železnic nyní hledá zhotovitele stavby pro úsek mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem. Přestavbou a zdvoukolejněním projde přibližně 15 kilometrů trati. Celkové náklady stavby dosahují téměř 8,6 miliardy korun, její realizace je rozvržena do čtyř let.
21.12.2023
Kdo zmodernizuje nádražní budovu v Ostravě-Vítkovicích? Hledá se zhotovitel
Správa železnic vypsala další tendr na celkovou rekonstrukci rozsáhlé památkově chráněné budovy, tentokrát se jedná o vrcholné dílo architekta Josefa Dandy z roku 1967 v Ostravě-Vítkovicích. Cílem stavby je její komplexní obnova a nové uspořádání vnitřních dispozic s důrazem na komerční využití. Součástí prací bude také rozsáhlá renovace obvodového pláště, skládajícího se z tzv. boletických panelů. Plánuje se i vylepšení přednádražního prostoru.
21.12.2023
Nádražní budovu v Jaroměři čeká celková proměna
Další památkově chráněné nádraží se dočká kompletní rekonstrukce. Správa železnic vypsala soutěž na obnovu budovy v Jaroměři, která by měla začít na jaře příštího roku. V rámci stavby se opraví fasáda, střecha budovy a dojde také k úpravám vnitřních dispozic.
20.12.2023
Modernizace Masaryčky co nevidět začne, vybrali jsme zhotovitele
Nejstarší nádraží v Praze ožije už na začátku příštího roku stavebním ruchem. Správa železnic vybrala zhotovitele celkové rekonstrukce Masarykova nádraží, kterými budou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Celková hodnota prací dosahuje 3 389 439 768 korun. Historická stanice z poloviny 19. století si zachová svůj původní ráz, současně poskytne cestujícím veškeré potřebné zázemí. Výrazným architektonickým prvkem bude platforma nad celým kolejištěm. Cestující se z ní dostanou bezbariérově nejen na všechna nástupiště, ale i směrem na Florenc a do Hybernské ulice. S dokončením celé rekonstrukce se počítá v první polovině roku 2027.
20.12.2023
Rekonstrukce pardubické dominanty jde do finále, začala soutěž na obnovu odbavovací haly
Po dokončení úspěšné rekonstrukce výškové části budovy na pardubickém hlavním nádraží v září tohoto roku bude následovat další fáze prací. Dnes byl oficiálně vyhlášen tendr na renovaci odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem. Předpokládaná hodnota zakázky činí téměř 855 milionů korun. Stavbaři se zaměří na obnovu stavebních konstrukcí, fasády, střechy a celého interiéru. Zvláštní pozornost se bude věnovat i modernizaci prostorů pro cestující. Opravené části interiéru se vrátí původní historická podoba, avšak s ohledem na současné požadavky.
19.12.2023
Výstavba moderních areálů pro nymburské a chebské hasiče může začít
Správa železnic zahájí na začátku nového roku výstavbu dvou moderních pracovišť drážních hasičů. Zhotovitelem prací v Nymburce bude společnost Metrostav DIZ, v případě Chebu se stavby ujme společnost OHLA ŽS. Výsledkem budou moderní areály, ve kterých nebudou chybět výcvikové a školicí prostory, plochy pro fyzickou přípravu a také odpovídající zázemí pro hasičskou techniku.
18.12.2023
Reakce na zavádějící informace spolku Nebourat: odmítáme aktualizované posouzení, vykazuje stále stejné chyby
Správa železnic, Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) a Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) odmítají aktualizovanou verzi posouzení kapacity, kterou zpracoval Jiří Pospíšil pro spolek Nebourat. Upravená verze vykazuje stále stejné chyby, a to i přes veškerou součinnost a dodatečné informace poskytnuté ze strany Správy železnic.
15.12.2023
Nová nádražní budova v Radotíně začíná sloužit veřejnosti
Nová prosklená budova na radotínském nádraží se dnes slavnostně otevřela pro veřejnost. Stavba s celkovými náklady 53 milionů korun probíhala od loňského srpna. Cestující díky ní získali moderní zázemí s čekárnou, prodejnou jízdenek, toaletami a komerčními prostory. Samozřejmostí je bezbariérový přístup. Podobně jako na nádraží ve Vysočanech pokrývají střechu budovy pásy s vegetací.
15.12.2023
Hledáme projektanta přestavby smíchovské nádražní budovy
Celková přeměna oblasti smíchovského nádraží vdechne nový život i samotné nádražní budově. Správa železnic nyní hledá dodavatele, který připraví potřebnou projektovou dokumentaci pro její přestavbu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 28 682 000 Kč bez DPH. Chystaná investice zahrne rekonstrukci hlavní části nádražní budovy a vybudování nového jižního křídla se službami. Hotovo má být v roce 2028.
14.12.2023
Začne renovace nádraží ve Františkových Lázních
Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce nádražní budovy ve Františkových Lázních. Práce provedou společnosti Metrostav DIZ a AVERS, které podaly nejnižší nabídku ve výši 182 478 588 korun. Fasáda objektu získá původní historickou podobu, modernizací projdou vnitřní prostory. Práce se rozběhnou v závěru letošního roku a skončí na jaře 2025.
13.12.2023
V Rožnově pod Radhoštěm je kompletně hotovo
Od února využívají cestující v Rožnově pod Radhoštěm bezbariérová nástupiště, dnes se jim otevřela i samotná nádražní budova. V její blízkosti vzniklo veřejné parkoviště a nový přístupový chodník. Stavba probíhala od loňského srpna, celkové investiční náklady dosáhly částky 230 milionů korun.
08.12.2023
Z propustku pod tratí vznikne bezbariérový podchod
Správa železnic dnes slavnostně zahájila rekonstrukci propustku pod železniční stanicí v Liberci. V nové podobě bude široký 5 metrů, jeho výška bude 2,5 metru. Navíc bude plně bezbariérový, a to včetně nájezdové rampy pro jízdní kola. Hlavní práce začnou příští rok na jaře a potrvají do poloviny roku 2025.
07.12.2023
Správa železnic otevře dvě nové zastávky, skončí omezení v Brně a Pardubicích
Správa železnic připravila pro cestující několik novinek, které začnou platit v neděli s novým jízdním řádem. Otevřou se hned dvě nové zastávky, a to Praha-Rajská zahrada a Orel na Chrudimsku. Současně se plně obnoví provoz na čtyřkolejném viaduktu přes řeku Svratku v Brně. V úterý 19. prosince pak začnou vlaky využívat nový dvoukolejný most přes Labe na společném úseku tratí z Pardubic do Hradce Králové a do Chrudimi.
07.12.2023
Z Vysočan se jezdí po třech kolejích, vlaky začnou zastavovat i na Rajské zahradě
Dalších 15 kilometrů železniční sítě na území metropole a středních Čech získalo moderní parametry. Správa železnic vybudovala v rámci stavby mezi Prahou-Vysočany a Mstěticemi nejen kapacitní tříkolejný úsek, ale také novou vlakovou zastávku u stanice metra Rajská zahrada. Zásadně se pak změnila podoba vysočanské stanice. Právě zde dnes proběhlo slavnostní ukončení modernizace, která začala na jaře 2020. Celkové náklady stavby dosáhly výše 5,4 miliardy korun, významná část byla spolufinancovaná z evropských fondů.
06.12.2023
Práce na studii implementace technologie 5G mezi Brnem a Bratislavou mohou začít, Správa železnic vybrala zhotovitele
Správa železnic hledá možnosti, jak využívat ke komunikaci s dopravci moderní technologie 5G a FRMCS. Implementaci celého systému v přeshraničním úseku z Brna do Bratislavy bude řešit studie, jejímž zhotovitelem se stala společnost SUDOP PRAHA. Cena zakázky dosahuje 576 tisíc eur, tedy přibližně 14 milionů korun. Součástí dokumentu bude i ekonomické hodnocení celého projektu. Realizace prací přinese rovněž zlepšení kvality hlasových a datových služeb pro cestující na železničních koridorech.
06.12.2023
Královopolské nádraží čeká nová éra v cestování, právě začíná jeho rekonstrukce
Druhé nejvytíženější nádraží v Brně se chystá změnit tvář. Už přibližně za dva roky nabídne komfortnější cestování díky moderní nádražní budově, která poslouží i jako zázemí pro přilehlý dopravní terminál. Přestaví se také kolejiště, všechna nástupiště budou bezbariérová. Stávající podchod se rozšíří, zároveň propojí přednádraží s Myslínovou ulicí.
05.12.2023
Od neděle dojde k dalším omezením na výtoňském mostě, dotknou se tisíců cestujících denně
Na základě aktuálních výstupů z měření a s ohledem na zajištění maximální bezpečnosti cestujících se Správa železnic rozhodla přistoupit k výrazným omezením provozu na výtoňském mostě. Změny začnou platit od neděle 10. prosince společně s novým jízdním řádem a dotknou se tisíců cestujících denně.
05.12.2023
Začíná rekonstrukce nádražní budovy v Senici na Hané
Další nádražní budova v Olomouckém kraji se dočká celkové obnovy. Už na konci letních prázdnin vstoupí cestující v Senici na Hané do kompletně zrekonstruovaného objektu s novou fasádou, střechou a modernizovaným interiérem. Práce za 16 milionů korun nyní zahajuje vítězná firma VHH stavební a obchodní.
02.12.2023
Fantova budova je opět v plném lesku, o víkendu se otevře pro veřejnost
Správa železnic o tomto víkendu slavnostně otevírá zrekonstruované prostory historické Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží. Secesní interiéry pod rukama stavbařů a restaurátorů opět rozkvetly a vrátil se jim původní lesk. V příštím roce se zde začnou konat pravidelné komentované prohlídky pro širokou veřejnost. Otevře se také kavárna, pro kterou Správa železnic nyní hledá provozovatele. Velké sály budou sloužit pro kulturní a společenské události.