Aktuality

02.10.2023
Česká televize se věnovala budoucnosti hlavního nádraží
Zpravodajský pořad České televize Z metropole se poslední zářijový den zaměřil i na historii a budoucnost odbavovací haly pražského hlavního nádraží, informoval také o úpravách, které proběhnou v blízké době v jeho bezprostředním okolí - na magistrále a ve Vrchlického sadech.
23.09.2022
Nový Hlavák – Odborná komise poslala do dalšího kola soutěžního dialogu pět architektonických týmů
Dne 13. a 14. září proběhlo v rámci zadávacího řízení se soutěžním dialogem „Nový Hlavák“ na revitalizaci parku Vrchlického sady, novostavbu tramvajové trati Muzeum - Bolzanova a rekonstrukci nové odbavovací haly Hlavního nádraží zasedání odborné komise nad metodikami přístupu přihlášených architektonických týmů. Z 26 přihlášených vybrala komise pět architektonických týmů, které postupují do další fáze soutěžního dialogu.
16.05.2022
Praha schválila soutěžní záměr revitalizace Vrchlického sadů, haly hlavního nádraží a výstavby nové tramvajové trati
Pod názvem Nový Hlavák dnes schválili členové Rady hlavního města Prahy vypsání soutěžního dialogu pro revitalizaci území kolem hlavního nádraží, která se týká Vrchlického sadů, odbavovací haly nádraží a výstavby nové tramvajové trati. Soutěžní dialog a následné uskutečnění projektu je společnou aktivitou Magistrátu hlavního města Prahy, Správy železnic, Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR). Účelem dialogu je výběr architektonického návrhu, který nejlépe naplní komplexní zadání. Vítězný návrh bude vyhlášen v létě příštího roku.
13.12.2021
Hlavní nádraží v Praze slaví 150. výročí zahájení provozu
V úterý 14. prosince oslaví významné jubileum nejfrekventovanější česká železniční stanice. Uplyne přesně 150 let ode dne, kdy na pražské hlavní nádraží přijel první vlak. Za jeden a půl století existence se výrazně rozšířilo, prošlo celou řadou rekonstrukcí a modernizací, další stavební akce se momentálně realizují či proběhnou v následujících letech. Jejich cílem je vytvořit moderní a nejen pro cestující přívětivé nádraží odpovídající požadavkům 21. století.
26.11.2021
Prodlouženým podchodem na pražském hlavním nádraží denně projdou tisíce lidí
Nová spojnice mezi Žižkovem a hlavním nádražím v Praze se stala oblíbenou a plně využívanou zkratkou. Jen dva měsíce od otevření prodlouženého severního podchodu čísla ukazují, že si tímto způsobem cestu zkrátí zhruba 38 tisíc lidí týdně.
19.11.2021
Rekonstrukce fasády ve stanici Praha hl. n. zabodovala v soutěži Železniční stavba roku 2021
Rekonstrukce fasády památkově chráněné Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží se stala vítězem kategorie Renovace historických staveb v rámci soutěže Železniční stavba roku 2021 vyhlašované Správou železnic. Tato budova spolu s halou nad nástupišti tvoří největší secesní památku v Česku, proto musely být veškeré stavební a technologické postupy navrženy v souladu s požadavky státní památkové péče.