Aktuality

28.06.2019
Mezi Uničovem a Olomoucí se bude jezdit stošedesátkou
Bezkonkurenční jízdní dobu vlaků mezi Uničovem a Olomoucí přinese investiční akce, kterou zahájila SŽDC ve Šternberku. Umožní to elektrizace téměř 30 kilometrů dlouhého úseku spojená se zvýšením traťové rychlosti až na 160 km/h. Dokončení stavby s celkovými náklady téměř 4,8 miliardy korun se předpokládá v roce 2022.
21.06.2019
SŽDC spouští pilotní projekt inteligentních přejezdů
SŽDC se rozhodla aktivně bojovat proti řidičům, kteří svým riskantním a bezohledným chováním na přejezdech nejen porušují silniční zákon, ale především ohrožují zdraví a životy nevinných lidí ve vozidle či ve vlaku. Na vybraných přejezdech po celé České republice instaluje nový kamerový systém, jehož výstupy jsou použitelné i ve správním řízení a na jejich základě bude možné pokutovat provozovatele vozidla. První takový přejezd již funguje v Úvalech u Prahy.
07.06.2019
SŽDC renovuje železniční most nedaleko Zahrádek u České Lípy
Zásadní rekonstrukcí prochází most přes národní přírodní památku Peklo nedaleko železniční stanice Zahrádky u České Lípy na trati Lovosice – Česká Lípa. SŽDC zde mimo jiné vyměňuje ocelovou konstrukci z roku 1911, která již byla v nevyhovujícím technickém stavu.
01.06.2019
Modernizace kolejí do Černošic i elektrizace trati do Hustopečí u Brna mohou začít
SŽDC podepsala smlouvy se zhotoviteli dvou významných investičních akcí na své síti v celkové hodnotě bezmála 5 miliard korun. Optimalizací úseku mezi pražským Smíchovem a Černošicemi fakticky začne přestavba důležité příměstské trati z Prahy do Berouna. Na jižní Moravě pak projde modernizací a elektrizací perspektivní regionální železnice ze Šakvic do Hustopečí u Brna.
31.05.2019
Představení profese SŽDC – řidič drážního vozidla
Náplní práce řidiče drážního vozidla u SŽDC je především řízení a obsluha speciálních vozidel infrastruktury při údržbě, opravách a rekonstrukcích železničních tratí nebo při odstraňování následků nehod a mimořádných událostí.
24.05.2019
Vlaky na Slovensko zrychlí díky rekonstrukci trati u Valašského Meziříčí
Zvýšení traťové rychlosti až na maximálních 160 km/h přinese rekonstrukce traťového úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou na pomezí Zlínského a Olomouckého kraje. Slavnostní zahájení stavby se uskutečnilo v Hustopečích nad Bečvou. „Vlaky jedoucí přes Valašsko na Slovensko budou moci po dokončení prací zrychlit ze současných 80 až na 160 km/h. Výraznou proměnou projde zejména stanice Lhotka nad Bečvou, a to včetně tamní výpravní budovy,“ uvedl ředitel Stavební správy východ SŽDC Miroslav Bocák.
17.05.2019
Tradiční draft VOŠ v Děčíně
17.05.2019
Navrhněte nejkrásnější nádraží 2019
Karlštejn, Uhlířské Janovice nebo Starý Plzenec? Která stanice se stane vítězem soutěže Nejkrásnější nádraží 2019? Záleží na vás a na vašich nominacích. Vybírejte a přihlaste nádraží, které si podle vás zaslouží tento titul. Kdokoli může navrhnout jedno nebo více železničních nádraží, stanic či zastávek z celé České republiky.
10.05.2019
Systém ETCS se rozšíří na další úsek železničního koridoru
Zavádění jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS na české železnici začíná nabírat na obrátkách. Už příští rok jej získá také významná část čtvrtého koridoru. SŽDC již zahájila instalaci moderního vlakového zabezpečovače na traťovém úseku Praha-Uhříněves – Votice. Zhotovitelem prací je společnost AŽD Praha.
01.05.2019
SŽDC představila aktuální stav přípravy rychlého spojení Drážďany – Praha
V oblasti budování železniční infrastruktury je jednou z hlavních priorit Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zajistit realizaci vládního Programu rozvoje rychlých železničních spojení v České republice. Pro jejich úspěšnou přípravu a realizaci je nezbytná intenzivní spolupráce státní správy reprezentované Ministerstvem dopravy, SŽDC a orgánů krajských i místních samospráv. Proto manažer infrastruktury připravil pro letošní rok projekt prezentačních setkání Aktuální stav přípravy VRT v České republice. První setkání se uskutečnilo v Ústí nad Labem.