VRT Jižní Morava

Přinese zásadní zvýšení kapacity v silně vytíženém úseku koridorové trati a zkrácení cestovních dob na trase Brno – Břeclav pro vnitrostátní i mezinárodní vlaky. Využita bude všemi dálkovými spoji tak, aby stávající koridorová trať měla dostatečnou kapacitu pro další rozvoj příměstské i nákladní dopravy.
Rychlé spojení: |
RS 2 VRT Brno – Břeclav – Slovensko |
Úsek: |
Modřice – Šakvice |
Délka: |
34 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Územní rozhodnutí: |
předpoklad 2023 |
Zahájení stavby: |
předpoklad 2025 |
Uvedení do provozu: |
předpoklad 2029 |
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS.
V přípravě je kladen silný důraz na vztah k chráněnému území soustavy NATURA 2000 v oblasti Vranovského lesa, čemuž je přizpůsobeno jak vedení trati, tak v následujících krocích také technické řešení.
Jižně od stanice Šakvice proběhne modernizace stávající trati pro rychlost 200 km/h tak, aby tyto dvě stavby tvořily ucelené řešení. Na trasu VRT může v budoucnu navázat přeshraniční úsek VRT na Slovensko.
Aktuální stav přípravy stavby
Které konrkténí kroky Správa železnic nyní realizuje a které připravuje pro nejbližší období, je znázorněno v harmonogramu níže.