Aktuality

27.03.2024
Na hlavním nádraží v Pardubicích přichází na řadu rekonstrukce odbavovací haly
Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem objektu provedou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Eurovia. Práce na památkově chráněné stavbě budou zahrnovat renovaci stavebních konstrukcí, střechy, fasády i celého interiéru. Tomu se vrátí původní podoba, avšak s ohledem na současné požadavky. K předání staveniště dojde v dubnu, kdy začnou i první práce. Hotovo bude na konci roku 2026.
20.12.2023
Rekonstrukce pardubické dominanty jde do finále, začala soutěž na obnovu odbavovací haly
Po dokončení úspěšné rekonstrukce výškové části budovy na pardubickém hlavním nádraží v září tohoto roku bude následovat další fáze prací. Dnes byl oficiálně vyhlášen tendr na renovaci odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem. Předpokládaná hodnota zakázky činí téměř 855 milionů korun. Stavbaři se zaměří na obnovu stavebních konstrukcí, fasády, střechy a celého interiéru. Zvláštní pozornost se bude věnovat i modernizaci prostorů pro cestující. Opravené části interiéru se vrátí původní historická podoba, avšak s ohledem na současné požadavky.
06.10.2023
Na nový most přes Labe vyjedou brzy vlaky. Začíná napojení kolejí
Stavba mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou je v samotném závěru, od 9. října se začíná s napojením všech staničních kolejí na nový dvoukolejný most, současně proběhne instalace trakčního vedení.
07.09.2023
Funkcionalistická dominanta Pardubic se blýská novotou
Kompletní rekonstrukce výškové části budovy na pardubickém hlavním nádraží je hotová. Interiér i exteriér bývalého hotelu prošel citlivou obnovou a nově slouží jako vzdělávací centrum Správy železnic. V přízemí pak cestující najdou obnovenou restauraci. Tím však plány nekončí, během podzimu se chystá vypsání soutěže na rekonstrukci odbavovací haly i obou křídel nádraží.
29.06.2023
Zastávka Pardubice centrum dostala zelenou
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila stavbu nové zastávky Pardubice centrum. Správa železnic nyní může vypsat tendr na její realizaci, která musí proběhnout souběžně s probíhající modernizací celé pardubické stanice. Nová zastávka cestujícím významně zlepší dostupnost centra města, zajíždět sem budou vlaky z Jaroměře a Hradce Králové. Zároveň bude sloužit pro obrat souprav zajišťujících spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.
20.06.2023
Hlavní část nového dvoukolejného mostu se posunula nad Labe
Do finále vstupuje stavba mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou, jejíž součástí je také dvoukolejný most přes Labe. Závěrečnými úpravami prochází nová zastávka Stéblová obec. Přímo v Rosicích se dokončuje trakční vedení, zastřešení nástupišť nebo zabezpečovací zařízení. Hotovo bude na konci letošního roku.
14.11.2022
Mezi Pardubicemi a Stéblovou se začne jezdit po dvou kolejích
Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou finišuje další významná fáze její modernizace. Stavbaři v úterý odpoledne předají do užívání nově vybudovanou traťovou kolej. Vlaky díky tomu budou od poloviny listopadu jezdit ve dvoukolejném provozu. Cestujícím začne sloužit také 1. nástupiště v Rosicích. Práce za téměř 2,7 miliardy korun budou dokončeny v příštím roce.
12.09.2022
Na hlavním nádraží už vzniká nové páté nástupiště
Modernizace pardubického železničního uzlu pokračuje rychlým tempem. Největší objem prací se odehrává na tamním hlavním nádraží, kde se mimo jiné pracuje na výstavbě nového 5. nástupiště. Současně se buduje prodloužení dvou podchodů k němu. Začalo už také osazování prvních částí lávky přes kolejiště.
24.02.2022
Aktuální postup stavebních prací v uzlu Pardubice
Práce na celkové modernizaci pardubického uzlu neutichají ani v zimním období. Kromě budování provizorních přeložek na kolejovém rozvětvení ve směru na Choceň probíhají ve stanici Pardubice hlavní nádraží také přípravné práce pro výstavbu zcela nového 5. nástupiště.
15.10.2021
Aktuální průběh rekonstrukce mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí
Letos v únoru začala rekonstrukce jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru, který se nachází mezi stanicemi Ústí nad Orlicí a Brandýs nad Orlicí. Cílem projektu je nejen celkové zlepšení stavu drážní infrastruktury, ale také zvýšení její kapacity vybudováním nové odbočky Bezpráví.
12