Přejít k obsahu

Před a po

Před modernizací
  • Letiště bez kolejové dopravy
  • Nepohodlná nebo drahá cesta na letiště
  • Nedostatečná kapacita hromadné dopravy mezi Prahou a letištěm
  • Pomalá cesta MHD na letiště (průměrná rychlost – tramvaj: 18,5 km/h, autobus: 26 km/h, metro: 35,5 km/h)
  • Nespolehlivá cesta z centra Prahy na letiště (dojezdová doba podle provozu na silnicích)
  • Jednokolejná neelektrifikovaná trať Praha – Kladno
  • Železnice Praha-Kladno bez pohodlných přímých přestupů na MHD
  • Nebezpečná úrovňová křížení trati se silničními komunikacemi
  • Největší středočeská aglomerace Kladno bez kvalitní dopravní infrastruktury
  • Městské části Prahy 6 a 7 a obce na Kladensku čekají na impuls k rozvoji
  • Dopravní kolaps v Praze 6 kvůli dojíždějícím středočeským řidičům
  • Nedostatek parkovacích míst podél trati
Po modernizaci
  • Letiště napojené na železnici a na pražskou MHD
  • Komfortní a zároveň cenově dostupná cesta na letiště
  • Kapacitní a dostatečně frekventovaná hromadná doprava mezi Prahou a letištěm (ve špičce vlak každých 10 minut)
  • Nejrychlejší cesta hromadnou dopravou na letiště (v Praze rychlost až 120 km/h, mimo Prahu až 160 km/h)
  • Spolehlivá cesta z centra Prahy na letiště za 27 minut (bez ohledu na dopravní situaci na silnicích)
  • Dvoukolejná elektrifikovaná trať Praha – Kladno
  • Železnice Praha – Kladno s komfortními přímými přestupy na MHD (všechny linky metra)
  • Mimoúrovňové řešení většiny úrovňových křížení
  • Největší středočeská aglomerace Kladno spojena s Prahou moderní železniční tratí
  • Zvýšený potenciál pro urbanistický rozvoj Prahy 6 a 7 a obcí na Kladensku
  • Středočeští řidiči přesedli do vlaků, Praha 6 už je zase průjezdná
  • Návaznost železniční trati na parkoviště typu P+R