Železniční mosty a tunely

Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb

Vítězem kategorie Železniční mosty a tunely je nový most přes Labe v Děčíně, který se vybudoval v rámci optimalizace trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb. Kompletní renovací prošel elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru včetně Děčínského tunelu. Významnou součástí stavby byla rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Jeho více než sto let starou ocelovou nosnou konstrukci nahradila nová, s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Svým uspořádáním nový most respektuje vzhled původní konstrukce, zároveň plní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost na mostu se zvýší na 50 km/h.

Dodavatel: STRABAG Rail a.s., DT Mostárna, STRABAG AG – odštěpný závod