Před a po
Před modernizací
- Letiště bez kolejové dopravy
- Nepohodlná nebo drahá cesta na letiště
- Nedostatečná kapacita hromadné dopravy mezi Prahou a letištěm
- Pomalá cesta MHD na letiště (průměrná rychlost – tramvaj: 18,5 km/h, autobus: 26 km/h, metro: 35,5 km/h)
- Nespolehlivá cesta z centra Prahy na letiště (dojezdová doba podle provozu na silnicích)
- Jednokolejná neelektrifikovaná trať Praha – Kladno
- Železnice Praha-Kladno bez pohodlných přímých přestupů na MHD
- Nebezpečná úrovňová křížení trati se silničními komunikacemi
- Největší středočeská aglomerace Kladno bez kvalitní dopravní infrastruktury
- Městské části Prahy 6 a 7 a obce na Kladensku čekají na impuls k rozvoji
- Dopravní kolaps v Praze 6 kvůli dojíždějícím středočeským řidičům
- Nedostatek parkovacích míst podél trati
Po modernizaci
- Letiště napojené na železnici a na pražskou MHD
- Komfortní a zároveň cenově dostupná cesta na letiště
- Kapacitní a dostatečně frekventovaná hromadná doprava mezi Prahou a letištěm (ve špičce vlak každých 10 minut)
- Nejrychlejší cesta hromadnou dopravou na letiště (v Praze rychlost až 120 km/h, mimo Prahu až 160 km/h)
- Spolehlivá cesta z centra Prahy na letiště za 27 minut (bez ohledu na dopravní situaci na silnicích)
- Dvoukolejná elektrifikovaná trať Praha – Kladno
- Železnice Praha – Kladno s komfortními přímými přestupy na MHD (všechny linky metra)
- Mimoúrovňové řešení většiny úrovňových křížení
- Největší středočeská aglomerace Kladno spojena s Prahou moderní železniční tratí
- Zvýšený potenciál pro urbanistický rozvoj Prahy 6 a 7 a obcí na Kladensku
- Středočeští řidiči přesedli do vlaků, Praha 6 už je zase průjezdná
- Návaznost železniční trati na parkoviště typu P+R