Infrastruktura

Návrhy budoucích VRT jsou k dispozici již na čtyřech on-line portálech

Technický návrh některých úseků projektovaných vysokorychlostních tratí si veřejnost může prohlédnout na internetu. Spustili jsme již čtyři geografické informační systémy (GIS), které kromě vizualizace vedení trati umožňují přidání dotazů a připomínek ke konkrétním místům na mapě. Portály budou zobrazovat vždy aktuální verzi návrhu VRT.

GIS portály poskytují konkrétnější pohled na plánované vysokorychlostní tratě. Umožňují zobrazení různých typů mapových podkladů, například základní katastrální mapy či mapy zaměřené na hlukovou zátěž. S pomocí barevné legendy lze snadno identifikovat jednotlivé prvky infrastruktury, jako jsou silnice, mosty, tunely a další. Výhodou portálů je zobrazení, zda je vysokorychlostní trať navržena v zářezu nebo na náspu. Součástí je i znázornění protihlukových stěn. Díky nim lze získat lepší představu o tom, jakým způsobem budou tratě zasazeny do existující krajiny.

 

On-line portál zobrazuje vždy poslední technický návrh vycházející z aktuálního stavu projektování i projednání záměru v regionu. Dotazy či připomínky může do GIS portálu přidat každý uživatel. Experti Správy železnic se jimi budou v další fázi projekčních prací zabývat.

 

 

Své interaktivní portály mají momentálně čtyři úseky připravované sítě VRT. Jedná se konkrétně o VRT Moravská brána 1 mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě, VRT Moravská brána 2 (navazující úsek do Ostravy-Svinova), VRT Polabí mezi Prahou a Poříčany nebo VRT Jižní Morava mezi Modřicemi a Šakvicemi. Postupně se předpokládá spuštění portálů u všech připravovaných vysokorychlostních tratí. Odkazy na ně jsou zveřejněny na webových stránkách Správy železnic v sekci VRT u jednotlivých úseků.

 

Odkazy na jednotlivé GIS portály:

 

VRT Polabí: úsek mezi Prahou a Poříčany

VRT Jižní Morava: úsek mezi Modřicemi a Šakvicemi

Moravská brána I: úsek mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě

Moravská brána II: úsek mezi Hranicemi a Ostravou-Svinov