Infrastruktura

09.04.2024
Práce mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna nabírají na tempu
V posledním roce jsme svědky intenzivních prací na trati mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna. Tento náročný projekt zahrnuje kompletní výměnu stávající koleje a přidání druhé spolu s elektrizací celého úseku. Dojde i k výrazným změnám v samotných stanicích a na zastávkách.
06.03.2024
Do zvýšení bezpečnosti na přejezdech investujeme miliardy korun ročně!
Jednou z nejčastějších mimořádných událostí na železnici je srážka vlaku s autem, chodcem či cyklistou na přejezdu. Loni jsme zaznamenali 148 takových případů, 35 lidí zaplatilo svou nepozornost či hazard životem. Přitom do modernizace přejezdů se ročně investují značné finanční částky.
12.02.2024
Otevíráme pro vás opravené prostory historických nádražních budov!
Naše státní organizace investuje ročně značné finanční částky do rekonstrukcí nádražních budov. Během následující týdnů a měsíců se otevřou novotou vonící prostory pro cestující i dopravce a další zaměstnance dráhy hned na několika místech. Zmínit lze například Plzeň či České Budějovice.
04.01.2024
V ústeckém infocentru se prezentovala příprava VRT do Drážďan
Vánoční den pro veřejnost na téma Vysokorychlostní trať Drážďany - Praha se uskutečnil v informačním centru Správy železnic v Ústí nad Labem. Dopoledne centrum navštívili žáci osmého a devátého ročníku dvou ústeckých základních škol, odpoledne byla připravena prezentace pro širokou veřejnost.
04.01.2024
Železobetonový oblouk přes Orlík je hotový
Na stavbě nového železničního mostu přes Orlík zdolali stavbaři důležitý milník: dokončili betonáž železobetonového oblouku. Ten se stal s rozpětím 156 metrů novým tuzemským rekordmanem, když dosavadní českou jedničku – Podolský most – předčíl o šest metrů.
04.01.2024
Opravená nádražní budova v Tachově slouží cestujícím
Na začátku prosince otevřela Správa železnic pro cestující rekonstruovanou výpravní budovu v Tachově. Vnitřní i vnější prostory prošly celkovou přestavbou. Fasádě objektu byl navrácen vzhled odpovídající první polovině 20. století.
29.12.2023
Rok 2024 na železnici bude ve znamení rekonstrukcí velkých nádraží
Stavební boom na české železnici potrvá i v roce 2024. Pokračovat budou některé stavby z roku předchozího, více než tři desítky nových začnou. Dělníci obsadí hned tři velká nádraží, jejichž modernizace již začala nebo odstartuje v nejbližší době.
12.12.2023
Zatěžovací zkouška opraveného mostu dopadla na výbornou
Na opraveném čtyřkolejném mostě v brněnské ulici Poříčí proběhla zatěžovací zkouška. Více než 180 let starý a památkové chráněný most byl poničený od loňského prosince, a to zřejmě kvůli stavbě protipovodňových opatření.
08.12.2023
Ve Vsetíně jdeme mílovými kroky do finále
Obyvatelé Vsetína se mají na co těšit. Už na konci letošního roku kompletně dokončíme kolejiště a všechna tři nástupiště, otevřeme nový podchod, v březnu příštího roku pak i zbrusu nový terminál. Současně pokračují práce v dalších částech stanice.
10.11.2023
Berounská trať se během krátké doby promění v moderní koridor
Cestující mezi Prahou a Berounem čekají v následujících měsících a letech dopravní omezení. Jedna z nejvytíženějších tratí kolem Prahy totiž projde zásadní přestavbou, jejímž cílem je postavit zde moderní železnici 21. století. Ale bude to stát za to!
06.11.2023
Na čtvrtém koridoru se testovala dvoustovka
Testovací jízdy rychlostí až 200 km/h probíhaly od 23. do 26. října na nově vybudovaných traťových úsecích Soběslav – Doubí u Tábora a Sudoměřice u Tábora – Votice. Ke zkouškám posloužila lokomotiva Vectron Správy železnic. Vlastní testy a vyhodnocení chování mostních konstrukcí se prováděla pomocí speciálních diagnostických zařízení Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze.
17.10.2023
Unikátní most přes Orlickou přehradu postupně získává finální podobu
Od začátku minulého roku se přes Orlickou přehradu u Červené nad Vltavou na trati z Tábora do Písku staví nový most. Po dokončení ponese jedno nej – půjde o železobetonové mostní dílo s největším rozpětím oblouku. Pojďme se podívat na stavbu, která bude dokončena za rok.
17.10.2023
Funkcionalistická dominanta pardubického nádraží se leskne novotou
Náročná rekonstrukce výškové části pardubické nádražní budovy je u konce. Interiér i exteriér bývalého hotelu prošel zásadní obnovou, nově bude objekt sloužit jako vzdělávací centrum Správy železnic. Veřejnosti je už přístupná obnovená restaurace.
27.09.2023
Trať Plzeň – Žatec prochází opravou
První z výluk na tzv. žatecké trati, která se konala v úseku Horní Bříza – Kaznějov – Plasy – Mladotice, skončila 22. září. Zahrnovala zvýšení stability skalního zářezu (kvůli sesuvům tam byla pomalá jízda), výměnu osmi tisíc pražců, defektoskopicky vadných kolejnic a zřízení bezstykové koleje. Zároveň prošly opravou dva mosty.
13.09.2023
Proměna smíchovského nádraží v moderní teminál začíná
Během následujících měsíců odstartuje modernizace hned dvou klíčových pražských nádraží. Masarykova až příští rok, to smíchovské se začne měnit v moderní dopravní terminál už během září. Přibližně čtyři roky nepohodlí pro cestující ale budou stát za to.
13.09.2023
Třebovice v Čechách mají opravené nádraží
Na hlavním železničním koridoru nedaleko České Třebové v obci Třebovice prošla částečnou opravou výpravní budova místního vlakového nádraží a dostala tak moderní vzhled.
06.09.2023
Skončila cyklická údržba trati mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany
Během minulých týdnů probíhala cyklická údržba velmi vytížené koridorové trati mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany. V jejím rámci se mimo jiné doplnilo štěrkové lože novým kamenivem, vyměnily se staré pražce za nové a proběhlo broušení kolejnic.
29.08.2023
V Kladně se postupně rodí moderní železnice
V listopadu loňského roku začaly přípravné práce na modernizaci trati mezi kladenským hlavním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec. Během minulých měsíců se bagry zakously do původní jednokolejné trati, výrazné změny jsou patrné už v celém úseku.
29.08.2023
Návrhy budoucích VRT jsou k dispozici již na čtyřech on-line portálech
Technický návrh některých úseků projektovaných vysokorychlostních tratí si veřejnost může prohlédnout na internetu. Spustili jsme již čtyři geografické informační systémy (GIS), které kromě vizualizace vedení trati umožňují přidání dotazů a připomínek ke konkrétním místům na mapě. Portály budou zobrazovat vždy aktuální verzi návrhu VRT.
24.08.2023
Cyklověže Biketower jsou již na 18 místech po celé republice
Městská, turistická, sportovní kola nebo elektrokola. Všechny tyto typy bicyklů lze uschovat v cyklověžích Biketower, které jsou na osmnácti místech po celé republice. Často se nacházejí nedaleko nádražních budov, cyklisté tak po uschování kola mohou pokračovat v cestě vlakem.