Infrastruktura

18.07.2024
Nová nástupiště, zastávka i lávka přes nádraží – vítejte v Pardubicích!
Čtyři roky náročných stavebních prací jsou u konce, pardubické nádraží, klíčový železniční uzel na hlavním koridoru, září novotou. Změny jsou vidět na každém kroku, dominantou nádraží je především nová lávka přes celé kolejiště. Vlaky už také zajíždějí na novou zastávku.
17.07.2024
Nový most přes Orlík má hotovou konstrukci
Stavba nového železničního mostu přes Orlík, která začala na jaře 2022, je ve finále. Stavbaři aktuálně dobetonovali poslední část nosné konstrukci a k dokončení hrubé stavbu zbývá už jen dodělat betonové římsy.
16.07.2024
Cyklická oprava trati omezuje provoz mezi Hostivaří a Voticemi
Od 2. července probíhá na trati Hostivař – Votice cyklická obnova trati, která zahrnuje především úpravu geometrické polohy koleje. Součástí prací bude i výměna přejezdových konstrukcí na přejezdech P5674, P5671 a P5667.
26.06.2024
V rámci jedné výluky proběhlo hned několik opravných prací
Během jarní výluky na trati Chlumec nad Cidlinou – Ostroměř se spojili kolegové z jednotlivých odborných správ, aby zajistili plynulý průběh všech opravných a údržbových prací. Tyto práce zahrnovaly opravy zabezpečovacího zařízení, propustků, přejezdů, výměnu pražců a čištění štěrkového lože.
24.05.2024
Dnes staveniště, za rok nová trať. Práce postupují rychlým tempem
Již přibližně rok a čtvrt se ve stanici Praha-Bubny a v úseku do budoucí zastávky Praha-Výstaviště pohybují namísto vlaků stavební stroje. Lokalita se mění k nepoznání. Výrazně pokročila výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, stejně jako navazujících estakád.
13.05.2024
První úseky nových VRT se začnou stavět za dva roky!
Už za dva roky by se měly objevit stavební stroje v místech, kudy povedou nové vysokorychlostní tratě. Konkrétně jde o dvě lokality na Moravě. Na konferenci, kterou pořádala Stavební správa VRT ve Fantově budově pražského hlavního nádraží, to potvrdil ministr dopravy Martin Kupka.
10.05.2024
Opravujeme část trati mezi Plzní a Žatcem
Do konce května potrvá výluka na trati Plzeň – Žihle. Pracuje se ve třech úsecích, největší objem prací se realizuje mezi Třemošnou a Horní Břízou.
02.05.2024
Pokračuje renovace mostu u Sepekova
Po více než sto třiceti letech od zahájení provozu na trati Tábor – Písek se renovuje železniční viadukt mezi stanicemi Božejovice a Sepekov. Téměř 150 metrů dlouhý historický železniční most z roku 1889, který tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.
09.04.2024
Práce mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna nabírají na tempu
V posledním roce jsme svědky intenzivních prací na trati mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna. Tento náročný projekt zahrnuje kompletní výměnu stávající koleje a přidání druhé spolu s elektrizací celého úseku. Dojde i k výrazným změnám v samotných stanicích a na zastávkách.
06.03.2024
Do zvýšení bezpečnosti na přejezdech investujeme miliardy korun ročně!
Jednou z nejčastějších mimořádných událostí na železnici je srážka vlaku s autem, chodcem či cyklistou na přejezdu. Loni jsme zaznamenali 148 takových případů, 35 lidí zaplatilo svou nepozornost či hazard životem. Přitom do modernizace přejezdů se ročně investují značné finanční částky.
12.02.2024
Otevíráme pro vás opravené prostory historických nádražních budov!
Naše státní organizace investuje ročně značné finanční částky do rekonstrukcí nádražních budov. Během následující týdnů a měsíců se otevřou novotou vonící prostory pro cestující i dopravce a další zaměstnance dráhy hned na několika místech. Zmínit lze například Plzeň či České Budějovice.
04.01.2024
V ústeckém infocentru se prezentovala příprava VRT do Drážďan
Vánoční den pro veřejnost na téma Vysokorychlostní trať Drážďany - Praha se uskutečnil v informačním centru Správy železnic v Ústí nad Labem. Dopoledne centrum navštívili žáci osmého a devátého ročníku dvou ústeckých základních škol, odpoledne byla připravena prezentace pro širokou veřejnost.
04.01.2024
Železobetonový oblouk přes Orlík je hotový
Na stavbě nového železničního mostu přes Orlík zdolali stavbaři důležitý milník: dokončili betonáž železobetonového oblouku. Ten se stal s rozpětím 156 metrů novým tuzemským rekordmanem, když dosavadní českou jedničku – Podolský most – předčíl o šest metrů.
04.01.2024
Opravená nádražní budova v Tachově slouží cestujícím
Na začátku prosince otevřela Správa železnic pro cestující rekonstruovanou výpravní budovu v Tachově. Vnitřní i vnější prostory prošly celkovou přestavbou. Fasádě objektu byl navrácen vzhled odpovídající první polovině 20. století.
29.12.2023
Rok 2024 na železnici bude ve znamení rekonstrukcí velkých nádraží
Stavební boom na české železnici potrvá i v roce 2024. Pokračovat budou některé stavby z roku předchozího, více než tři desítky nových začnou. Dělníci obsadí hned tři velká nádraží, jejichž modernizace již začala nebo odstartuje v nejbližší době.
12.12.2023
Zatěžovací zkouška opraveného mostu dopadla na výbornou
Na opraveném čtyřkolejném mostě v brněnské ulici Poříčí proběhla zatěžovací zkouška. Více než 180 let starý a památkové chráněný most byl poničený od loňského prosince, a to zřejmě kvůli stavbě protipovodňových opatření.
08.12.2023
Ve Vsetíně jdeme mílovými kroky do finále
Obyvatelé Vsetína se mají na co těšit. Už na konci letošního roku kompletně dokončíme kolejiště a všechna tři nástupiště, otevřeme nový podchod, v březnu příštího roku pak i zbrusu nový terminál. Současně pokračují práce v dalších částech stanice.
10.11.2023
Berounská trať se během krátké doby promění v moderní koridor
Cestující mezi Prahou a Berounem čekají v následujících měsících a letech dopravní omezení. Jedna z nejvytíženějších tratí kolem Prahy totiž projde zásadní přestavbou, jejímž cílem je postavit zde moderní železnici 21. století. Ale bude to stát za to!
06.11.2023
Na čtvrtém koridoru se testovala dvoustovka
Testovací jízdy rychlostí až 200 km/h probíhaly od 23. do 26. října na nově vybudovaných traťových úsecích Soběslav – Doubí u Tábora a Sudoměřice u Tábora – Votice. Ke zkouškám posloužila lokomotiva Vectron Správy železnic. Vlastní testy a vyhodnocení chování mostních konstrukcí se prováděla pomocí speciálních diagnostických zařízení Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze.
17.10.2023
Unikátní most přes Orlickou přehradu postupně získává finální podobu
Od začátku minulého roku se přes Orlickou přehradu u Červené nad Vltavou na trati z Tábora do Písku staví nový most. Po dokončení ponese jedno nej – půjde o železobetonové mostní dílo s největším rozpětím oblouku. Pojďme se podívat na stavbu, která bude dokončena za rok.