Infrastruktura

Železobetonový oblouk přes Orlík je hotový

Na stavbě nového železničního mostu přes Orlík zdolali stavbaři důležitý milník: dokončili betonáž železobetonového oblouku. Ten se stal s rozpětím 156 metrů novým tuzemským rekordmanem, když dosavadní českou jedničku – Podolský most – předčíl o šest metrů.

Stavbaři postupovali po zhruba šestimetrových úsecích současně z obou břehů, a to za pomoci dvou na míru vyrobených padesátitunových betonářských vozíků. Na výztuže spotřebovali přes 500 tun oceli. Stavbu realizují společnosti Metrostav a Metrostav TBR.

V další fázi výstavby vybudují stavbaři pilíře a dokončí nosnou konstrukci, která bude ležet právě na hotovém oblouku. Celkově spolyká stavba téměř 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže. Konstrukce by měla být dokončena v srpnu roku 2024. Poté bude následovat přeložení trati ze starého mostu, provoz by měl být na nový most převeden na konci listopadu 2024. 
Radka Pistoriusová