Aktuálně

12.06.2023
Nová vozidla a zařízení zefektivňují diagnostiku železničních tratí
Centrum techniky a diagnostiky (CTD) má za sebou organizační změnu, během které přišlo o celou oblast telematiky. O to více se bude soustředit nejen na diagnostiku železničních tratí. Nový ředitel Martin Táborský chystá i další změny, které mají CTD posunout dále.
08.06.2023
Správa železnic zabodovala na veletrhu Rail Business Days v Ostravě
Opět po roce se u nás uskutečnil mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days. Po loňské velmi úspěšné premiéře v Brně se letošním hostitelem stala moravskoslezská metropole Ostrava, konkrétně prostory areálu Trojhalí Karolina. Třídenní akce nabídla bohatý program, velmi aktivně se do něj zapojila i naše státní organizace.
08.06.2023
Řidiči drážních tanků trénovali v Milovicích
V bývalém vojenském prostoru v Milovicích se tento týden koná pravidelný výcvik řidičů vyprošťovacích tanků HZS Správy železnic. Jeho cílem je procvičit si správnou techniku s mnohatunovými kolosy, zdokonalit s v jejich ovládání i údržbě.
07.06.2023
Větší objem odstraňování rizikových stromů z blízkosti tratí se daří držet
Během posledního období vegetačního klidu, které skončilo posledním březnovým dnem, odstranila naše státní organizace z okolí železničních tratí porost, který odpovídá zhruba půl milionu vzrostlých stromů. Díky tomu se zase o něco zvýší bezpečnost provozu vlaků.
07.06.2023
Modernizace stanice Brno-Královo Pole začne v září
Plánovaná modernizace druhého nejvytíženějšího nádraží v jihomoravské metropoli postoupila do finální fáze. Naše státní organizace již hledá zhotovitele komplexní rekonstrukce stanice Brno-Královo Pole a přilehlých úseků. Zásadní proměnou projde zázemí pro cestující, postaví se moderní dopravní terminál. Se zahájením stavebních prací se počítá letos v září, hotovo by mělo být do konce roku 2025.
06.06.2023
Energií konference Správy železnic byla šedesátka vysokoškoláků
Jakou podobu budou mít připravované VRT, kolik kilometrů českých tratí chrání ETCS, co všechno umí program pro modelování staveb a jak bude vypadat nová železniční doprava? To vše se řešilo na 8. ročníku interaktivní konference Správy železnic.
05.06.2023
V Roudnici nad Labem skončila oprava nástupišť, do vlaků se nastupuje pohodlněji
Rekonstrukce nástupišť ve stanici Roudnice nad Labem je ve finále. Díky normové výšce 550 milimetrů nad kolejí se nacházejí v úrovni podlahy moderních vlaků, navíc jsou bezbariérově přístupná. Práce ve stanici probíhaly od srpna 2021.
31.05.2023
Čištění kolejí na trati v údolí řeky Bíliny
Důležitou součást kolejí tvoří kromě samotných kolejnic a pražců také štěrkové lože.
30.05.2023
Hvězdonice: Neobyčejně obyčejné nádraží na břehu Sázavy
Na první pohled obyčejné lokálkové nádraží, přesto má však v historii české železnice nezastupitelné místo. Ačkoliv se vývoj nakonec ubíral jiným směrem, platí slova Járy Cimrmana: Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
23.05.2023
Nejdelší české tunely se musí také pravidelně uklízet
Tubusy Ejpovického tunelu nedaleko Plzně jsou momentálně nejdelší na české železniční síti. Bezpečný provoz vlaků zde zajišťují nejmodernější technologie. Přesto se jejich údržba neobejde bez klasického koštěte a lopaty. Na jeden takový úklid jsme se byli podívat.