Z(S)právy železnic

Po kolejišti se v Pardubicích dělníci pustili i do nádražní budovy

Podoba pardubického nádraží se postupně mění od předloňského podzimu. Tehdy se rozběhla rozsáhlá modernizace celého pardubického železničního uzlu za 5,6 miliardy korun. A zatímco během ní prochází rekonstrukcí především kolejiště, peróny, mosty a buduje se například i nová lávka, nyní už se mezi opravované objekty zařadila i samotná nádražní budova. Stavbu spolufinancuje EU.
Její obnova začala první etapou za 470 milionů korun, zahrnující hlavně střední výškovou část, tzv. Sirius. Pokračovat se pak bude dalšími částmi budovy včetně veřejně přístupných prostor. Výpravní budova je nemovitou kulturní památkou, proto rekonstrukce probíhá citlivě a s péčí, kterou si takto významná stavba bezesporu zaslouží. V co největší míře budou do původního stavu uvedeny také interiéry.