Z(S)právy železnic

03.03.2021
Práce na modernizaci pardubického uzlu jsou v plném proudu
Od září 2020 stavbaři nepřetržitě pracují na přestavbě pardubické stanice. Dosud proběhla například rekonstrukce kolejiště mezi 3. a 4. nástupištěm a pracuje se na kolejích mezi 2. a 3. nástupištěm, došlo také k částečné demontáži nástupišť, izolaci podchodů nebo výstavbě prvního pilíře pro pěší lávku. Stavbu spolufinancuje EU.
22.02.2021
Pražské hlavní nádraží projde proměnou
Na pražském hlavním nádraží se momentálně realizují nebo připravují k realizaci tři zásadní projekty. Zatímco v červnu skončí dvouletá rekonstrukce fasády a střechy historické Fantovy budovy, v dubnu začne obnova jejích interiérů. Ty plánuje Správa železnic v budoucnu mnohem více otevřít veřejnosti. Posledním je plánované zastřešení nové odbavovací haly, které se bude realizovat v letech 2023 až 2026.
16.02.2021
Co všechno obnáší údržba tratí v zimě?
Zima v uplynulých dnech naplno ukázala svoji sílu a potrápila i českou železnici. Přívaly sněhu a mráz způsobily námrazu na výhybkách, trakčním vedení nebo zaváté tratě, což přineslo komplikace v dopravě. Jak na železnici za takového počasí probíhá údržba tratí? A dají se tyto jevy eliminovat tak, aby byl provoz narušený co nejméně?
10.02.2021
Budova bývalé kliniky prošla kompletní proměnou
Rekonstrukční práce na budově v Jeseniově ulici v Praze, které odstartovaly v říjnu 2019, jsou téměř u konce. Budova bývalé kliniky se díky nim změnila k nepoznání. Z objektu se po potřebném vyčištění a provedení bouracích prací využila prakticky pouze hrubá stavba se stávajícím nosným systémem. Celá budova je nově plně bezbariérově přístupná, disponuje novou nástavbou v severní části podkroví, novou střechou, fasádou a změnily se i její vnitřní dispozice.
12345