VRT Moravská brána II

Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko |
Úsek: |
Prosenice – Ostrava-Svinov |
Délka: |
cca 45 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Územní rozhodnutí: |
předpoklad 2023 |
Zahájení stavby: |
předpoklad 2025 |
Uvedení do provozu: |
předpoklad 2029 |
VRT Moravská brána II bude dvoukolejná trať, elektrifikovaná střídavou napájecí soustavou a zabezpečená jednotným evropským systémem ETCS.
Spolehlivá železnice 21. století
Na trase ve směru do stanice Ostrava-Vítkovice vznikne sjezd, který umožní plynulé propojení VRT se současnou infrastrukturou. Využívat jej budou vlaky dálkové i regionální dopravy směřující do jižní části Ostravy, Havířova či Českého Těšína. Důležitý je také pro případ mimořádných událostí. V obvodu ŽST Ostrava-Vítkovice vznikne údržbová základna, která bude sloužit k servisu celého úseku VRT Moravská brána.
Při přípravě stavby je brán velký zřetel na chráněnou krajinnou oblast Poodří, kterou bude trasa procházet. Tomu je přizpůsobeno vedení trati i volba technického řešení šetrného k přírodě.
Aktuální stav přípravy stavby
Které konkrétní kroky Správa železnic nyní realizuje a které připravuje pro nejbližší období, je znázorněno v harmonogramu níže.