Přejít k obsahu

Reportáže a podcasty

07.09.2021
Vstup do Březenského tunelu střeží nejmodernější technologie
Otevřel se v roce 2007 coby nejdelší železniční tunel v Česku. I když primát mezitím připadl Ejpovickému tunelu, Březenský stále zůstává nejdelším mezi tunely jednokolejnými.
27.08.2021
Karel Švejda: Navzdory obtížnějšímu hledání zdrojů bychom do budoucna chtěli udržet současný objem investic
V posledních čtyřech letech investovala Správa železnic do železniční infrastruktury více než 100 miliard korun. Aktuálně běží zhruba čtyři stovky investičních akcí a víc než dvojnásobek se připravuje. Podle ředitele odboru investic Karla Švejdy bude Správa železnic usilovat o to, aby v následujících letech ani přes obtížnější dostupnost zdrojů stávající objem investic neklesal. Do čeho Správa železnic investuje, jaké limity jí nastavuje trh, ale také proč u staveb rostou vysoutěžené ceny? Nejen o tom bude řeč v dalším podcastu Správy železnic.
29.07.2021
Nový most v Čelákovicích už spojuje oba břehy Labe
Výsun obou částí nového mostu v Čelákovicích mají stavbaři úspěšně za sebou. Zatímco na první části pracovali v průběhu června, druhou část mostní konstrukce se podařilo dokončit nyní, v polovině prázdnin. Stavbu spolufinancuje EU.
22.07.2021
Zájem o odkup nepotřebného majetku na železnici podle Karla Orta významně vzrostl
Zatímco ještě loni nepřišla ve veřejné soutěži o určitou nemovitost nabídka žádná, letos o tu stejnou nemovitost projevilo zájem i šestnáct uchazečů - tak popisuje zvyšující se účast v soutěžích o prodávané objekty Správy železnic šéf oddělení prodeje majetku, pan Karel Ort. Jaké jsou vlastně podmínky prodeje nepotřebného majetku? Proč se nemůže prodat za korunu? A jak postupovat, pokud o zbytný objekt máte zájem? I to se dozvíte v následujícím díle podcastu.
16.07.2021
Drážní hasiči absolvují ročně tisíce zásahů
Nejen hašení požárů, ale i vyprošťování osob při haváriích anebo třeba likvidace škod po živelních pohromách. I tím se zabývají zaměstnanci podnikového hasičského záchranného sboru Správy železnic. Takzvaná technická pomoc patří k nejčastějším zásahům.
09.07.2021
Tunel Mezno disponuje speciálním měřícím zařízením
Do nově budovaného železničního tunelu Mezno nainstalovala Správa železnic společně s ČVUT speciální měřící zařízení, které pomůže při budování dalších tunelových staveb.
02.07.2021
Libor Tkáč: Údržba tratí je kontinuální, nikdy nekončící proces
Povinností Správy železnic je udržovat tratě bezpečné a provozuschopné. Proto musí docházet k jejich pravidelné údržbě a opravám. Na Vysočině a v Jihomoravském kraji má tuto činnost na starosti pan Libor Tkáč, ředitel Oblastního ředitelství v Brně. Co údržba tratí zahrnuje? Je na ni dostatek finančních prostředků? A proč se tratě neopravují jenom komplexně, ale i po úsecích? I na to se v tomto díle podcastu Správy železnic zeptáme.
17.06.2021
V teplické nádražní budově se odkryla původní výzdoba z 19. století
Zlacení, šablonové malby a další zdobné prvky z doby výstavby nádraží v Teplicích objevili památkáři během průzkumu budovy.
09.06.2021
Viktor Vik: Každá stavba je unikát, na komplikace v přípravě se zcela přichystat nedá
Modernizace trati mezi Brnem a Přerovem, rekonstrukce železničního uzlu v České Třebové nebo zdvoukolejnění trati mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Na přípravě těchto a dalších až dvou stovek investičních akcí na Moravě a ve Slezsku spolupracuje Viktor Vik, technický náměstek ředitele Stavební správy východ. Co chystané rekonstrukce přinesou cestujícím? Na kterých tratích se bude brzo jezdit 200 km/h? A v jaké fázi je příprava podjezdu ve Studénce? I to se dozvíte v dalším díle podcastu Správy železnic
04.06.2021
Na vzhledu podchodu pačejovského nádraží se podílely místní děti
Na trati Plzeň – České Budějovice končí optimalizace úseku u Pačejova na Klatovsku. Proběhla rekonstrukce stanice Pačejov a zastávky Kovčín, Správa železnic v rámci stavby upravila železniční svršek a spodek na 4,6 km trati. Místo brždění na 65 kilometrů za hodinu tudy vlaky projedou až stokilometrovou rychlostí.