Aktuálně

12.01.2023
Rekordní rozpočet umožní zahájit klíčové stavby na železnici
Přes složitou ekonomickou situaci se Ministerstvu dopravy podařilo pro letošní rok navýšit rozpočet naší státní organizace až na přibližně 70 miliard korun včetně příspěvku z EU. V praxi to znamená, že bude možné zahájit všechny plánované stavby.
11.01.2023
Mezi Olomoucí a Uničovem výhradně pod dohledem ETCS
Skončila modernizace a elektrizace vytížené regionální trati mezi Olomoucí a Uničovem. Od ledna zde mohou jezdit pouze vlaky vybavené mobilní částí evropského zabezpečovače ETCS. Jedná se o první trať s výhradním provozem pod dohledem tohoto moderního systému.
05.01.2023
Návštěva pivobraní se změnila v drama se šťastným koncem
Jiří Zima a Jiří Štýbr, dva členové HZS Správy železnic, mají záchranu lidských životů v náplni práce. Tentokrát se ale díky jejich pohotovosti podruhé narodila starší žena v Lysé nad Labem. Po právu za to dostali ocenění Železničář roku 2022.
03.01.2023
Mimořádně náročný rok jsme zvládli díky nasazení všech zaměstnanců
Naše státní organizace se musela v loňském roce vypořádat s mimořádně složitou situací, kterou nikdo nepředpokládal. Poděkování za zvládnutí náročných úkolů patří všem zaměstnancům, říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
02.01.2023
Slezský Semmering vás zavede mezi hřebeny Jeseníků
Říká se, že i cesta může být cíl. O jízdě vlakem z Hanušovic do Jeseníku to platí zcela jistě. Horský charakter této trati, která překonává řadu údolí pomocí viaduktů a je na ní celá řada umělých staveb, jí přímo předurčil přezdívku Slezský Semmering.
02.01.2023
Pohled do historie vlakových zabezpečovačů
Zařízení s mechanickým kontaktem mezi vozidlem a traťovou částí byla prvními vlakovými zabezpečovači na železnici. Již v roce 1850 požadoval vrchní železniční inspektor William Yolland, aby byl vyvinut systém, který upozorní strojvedoucího a zastaví vlak při projetí návěsti Stůj.
29.12.2022
Do sbírky NTM zamířily další historické drážní exponáty
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a jeho protějšek z Národního technického muzea Karel Ksandr podepsali smlouvu o převodu nepotřebných historicky cenných vozidel a vybavení tratí do sbírek NTM. Pokračuje tak spolupráce navázaná před dvěma roky.
22.12.2022
Zásadní výluky mezi Prahou a Brnem postupně končí
Rozsáhlá modernizace železničního koridoru mezi Prahou a Brnem ovlivňovala v průběhu letošního roku cestování vlakem z Čech na Moravu. Většina klíčových výluk končí teď v prosinci, další ukončíme v prvním pololetí příštího roku. Cestujícím děkujeme za trpělivost a zachování přízně železnici.
20.12.2022
Mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích
V polovině listopadu začaly jezdit vlaky po dvou kolejích mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Ke konci se tak blíží modernizace přibližně 7,5 kilometru dlouhého úseku, která začala v květnu minulého roku. Zcela hotovo bude za rok.
15.12.2022
Skanzen Solvayovy lomy mapuje těžbu vápence v Českém krasu
Pokud vystoupáte strmý svah ze Svatého Jana pod Skalou nebo použijete příjemnější cestu z Bubovic, narazíte uprostřed lesa na bývalé vápencové lomy a důlní železniční i silniční techniku. Mezi exponáty se proplétají stovky metrů úzkorozchodné železnice. Vítejte ve skanzenu Solvayovy lomy.